Het zit er bijna weer op.

21 december 2023 - Olhos de Água, Portugal

20231217_19045720231219_09495520231219_095010

Maandag doen we de laatste boodschapjes nadat we een korte wandeling hebben gemaakt. De zon schijnt en het voorjaar hangt in de lucht. We zoeken een plekje bij het zwembad waar het inmiddels wat drukker is geworden. Er liggen wel vijf stellen.

De dinsdag pakken we al vroeg de bus naar de zigeunermarkt vlak bij het busstation. Er staan veel auto geparkeerd op het parkeerterrein, maar waar is de markt. We kijken wat rond, bussen , geparkeerde auto’s maar echt nergens de markt. We vragen het de buschauffeur van lijn negen. De marina, de haven, daar moet je zijn.

Ja, ja net als de vorige keer zeker. Dat gaan we dus niet doen. We gooien het roer om. Op zo’n 500 meter afstand ligt een geocache. Dat lijkt een leuke wandeling en daarna kijken we verder. De zon schijnt, we trekken onze vesten uit als we door een prachtig groen park gaan lopen. De geocache is gauw gevonden. We lopen verder naar het grote winkelcentrum. Een plek onder de zo’n, uitzicht op de oceaan, een fanta en een pint en een grote puntzak zoute chips. Heerlijk. Nog een Bucket friet er achteraan en dan langzaam weer naar huis. Luieren op een bedje aan het zwembad.

Woensdag is alweer onze laatste dag. Cor checkt ons voor de vlucht van morgen in.

20231220_11440120231220_112017

Dan staat het toeristentreintje gepland. Lekker achterover zitten in zo’n hobbel geval en dom van je af kijken. Het is er echt weer voor. Zware wolken hangen boven de Algarve. Geen enkel zonnestraaltje te zien. We nemen onze jas mee en lopen naar de halte bij de gemeentelijke markt.

20231220_125803

Wij zijn vroeg, trein is op tijd. In 45 minuten zien we een deel van Albufeira. De highlights kennen we al van onze wandelingen. Nog een laatste blik op de oceaan, het winkelcentrum, de rotonde met de horloges en die met de wurmen en dan stoppen we alweer bij de gemeentelijke markt.

We lopen om de stierenvechtersarena naar de Aldi om broodjes voor morgen te halen. Hier kosten ze 18 cent, kaas hebben we nog in de koelkast, terwijl ze op het vliegveld toch gauw tegen de 7,50 euro lopen.

Als Cor voorleest dat het morgen, in Nederland, code geel is ivm met storm Pia en Schiphol al een deel van de vluchten heeft geschrapt word ik toch een beetje zenuwachtig.

We zien wel. We hebben in ieder geval broodjes bij ons.

20231220_161748~2