Verhuizen en de kerstmarkt

18 december 2023 - Olhos de Água, Portugal

Wat een rare zaterdag. Vanmorgen rond negen uur hoorden we de schilders heel dichtbij. Het leek wel of ze op het balkon stonden.
De heren in witte overalls zijn de voorkant van Vila Petra aan het schilderen.
Ons balkon is nat van rondvliegende druppels van de hoge drukspuit waarmee ze de muren schoon spuiten. Vandaag of maandag zijn ze aan ons balkon toe en wat dan?
Cor loopt naar de receptie om te vragen hoe ze dit  bedacht hebben.
“Ze gaan het even bekijken en dan bellen ze ons “
Na zo’n halfuurtje gaat de telefoon. Ze bieden ons een ander appartement aan. De dame komt ons zo halen om te kijken.
We gaan akkoord. Een uurtje later is alles verhuisd naar een appartement aan de andere kant van het gebouw, waar de schilders klaar zijn.
We ruimen de koelkast weer in en gaan dan eerst chillen bij het zwembad.
Het nieuwe appartement is exact het zelfde als het oude maar dan in het spiegelbeeld. We moeten we toch heel erg aan wennen.

Voor de zondag staat de kerstmarkt in The Old Town op het programma.
We stappen op lijn 2 en laten ons in een klein kwartier naar het centrum van Albufeira brengen.

20231217_114600

Er schalt kerstmuziek uit de luidsprekers. Rode lopers geven de wandelroute aan. In kleine houten huisjes hebben lokale ondernemers hun handelswaar uitgestald. Mutsen en sjaals, tassen en poncho’s maar vooral sieraden. Kijken, kijken, niet kopen.
We houden het al gauw voor gezien en wandelen verder naar de roltrap die leidt naar een prachtig uitzichtpunt. Het eerste deel van de trap werkt niet.We hijsen onszelf naar boven op de hoge treden. Het uitzicht is prachtig. Een bankje in de zon naast een tatoo ondernemer (die op je huid schildert)
Is voor ons een ideale plek om ons broodje op te eten.

20231217_12242320231217_123800

Dan zien we dat hier een geo.adventure.lab wandeling hier begint. Dat vinden we leuker dan de kerstmarkt.

20231217_12451420231217_13083620231217_132405

We wandelen naar de vijf locaties en lossen de vragen op. We komen weer op plekken waar we nog niet geweest zijn. We bekijken metalen sculpturen, scoren nog een sneaky geocache en eindigen bij een poezenlocatie waar vele bijna wilde katten worden verzorgd en gevoerd.

20231217_14051920231217_135951

We lopen nog even door het tunneltje naar het strand waar we op een terrasje een ijsje eten. Tijd om naar huis te gaan. In het centrum stoppen we even bij een grote witte tent om te zien wat daar nou eigenlijk in gebeurt.

Ha, ha….tot onze verbazing zien we een ijsbaan waar geschaatst wordt.

20231217_150043~220231217_15012420231217_150031~2

Met korte broeken en blote armen, soms achter kunststoffen dolfijnen.
Wij lopen in ons zomertenue, grappig toch.
Lijn 4 brengt ons naar de halte naast de Aldi. Nog even een afzakkertje op het balkon en dan zit de dag er weer op.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl