Een groot winkelcentrum

16 december 2023 - Olhos de Água, Portugal

Dit is onze laatste donderdag, volgende week donderdag gaan we weer naar huis. We beginnen met aftellen

We genieten, liggend op de ligbedden naast het zwembad, van de warme zonnestralen. De dag vliegt om, snel nog even naar de Aldi om wat boodschapjes te doen. De schappen liggen vol met lekkernijen voor de kerst. Hapjes, drankjes, kant-en-klare maaltijden en veel vers fruit. En veel cadeautjes voor kinderen, spellen en knutselspullen, warme sokken, noem maar op. Geen kerstbomen, geen ballen en wat we het meest missen is de kerstmuziek, pop of klassiek het is er gewoon niet.

20231215_14563620231215_114729

De vrijdag wandelen we naar een groot winkelcentrum. Het is een paar kilometer lopen. We lopen langs de wormen rotonde.
In een park staat een buste van Mahatma Gandhi. Er zijn hier in Albufeira veel Indiërs, herkenbaar aan een tulband op hun hoofd (1vaak oranje) Het heeft met het koloniale verleden, Portugees-India te maken.

20231215_115021~3

Dan komen we bij de horloge rotonde, vlak bij het grote winkelcentrum waar ook de Continente(een mega grote supermarkt) gevestigd is met veel food en ook behoorlijk wat non.food.

Maar eerst nemen we de roltrap naar boven. Hier is een giga groot plein met allerlei eettenten, snackbarretjes en brasserieën. Er staan tafeltjes en stoelen waar je kan gaan zitten. We halen een emmertje patatjes en lopen door naar het dakterras waar je heerlijk in de zon kan zitten met uitzicht op de oceaan, we genieten van het vakantiegevoel.

20231215_120815 20231215_235651-COLLAGE20231215_131902~3Dan gaan we ‘shoppen’ bij de Continente. Bij de visafdeling blijven we even hangen. Zouden er nog vissen in de zee achtergebleven zijn?
We lopen het winkelcentrum uit om even een geocache te scoren bij de brandweerkazerne een kilometer verderop. Lang hoeven we niet te zoeken. We loggen de schat en gaan nog even terug naar her dakterras.
Een grote pint en een fanta.20231215_133445~2

Even relaxen voor we aan de terugweg beginnen.

1. Ginie:
    16 december 2023
    Geniet van de laatste week!!