Donkere dagen voor de Kerst

25 december 2023 - Oldebroek, Nederland

Gelukkig is Van de Sar een goede piloot en weet hij ondanks de harde wind het vliegtuig, Peter Pan, netjes te laten landen. Met een klap raken de de grond en we moeten volop remmen. De kerstcadeaus van mijn voorbuurman schieten naar voren, onder de diverse rijen stoelen door. Het kost hem best wat moeite om alles weer bij elkaar te krijgen.

20231221_11303720231221_125710

We gooien de rugzak op onze rug en gaan op zoek naar lijn 33 richting
Centraal station. In no time staan we op Rotterdam centraal waar de trein richting Zwolle al op ons wacht.
Veel merken we niet van de kerstdrukte. Er is plek genoeg in deze trein.
Van de trein weer naar de bus. Het is al donker als we uit het station gebouw van Zwolle lopen. De wind waait hard en de regendruppels striemen in ons gezicht. Nederland….we zijn weer thuis.

De buschauffeur laat ons door lopen zonder in te checken. Het apparaat werkt niet. We zoeken een plekje en kijken in het duister door een beslagen raam. In Wezep krijgt de chauffeur een melding dat er een boom op de weg ligt en het verkeer er niet langs kan. Hij neemt contact op met de centrale. Het blijkt dat de boom veel verderop ligt. We rijden verder.
Vlak voor ons huis stappen we uit en wandelen door de stromende regen naar de achterdeur. Alles staat nog overeind. Helaas brandt binnen geen kachel, het is ijs en ijskoud. Maar dat duurt maar even.

20231221_080923~2

We zijn weer thuis.

Laat de kerst maar komen.

20231223_185609

1. Ginie:
    25 december 2023
    Welkom thuis en zie jullie zeeeer binnenkort op een voorspelde zonnige 2e kerstdag!! 😆😅🤣😂🙂