Benidorm het begin

25 januari 2024 - Benidorm, Spanje

Dag 1
Na een korte busreis naar Zwolle stappen we op de trein naar Amsterdam-Schiphol. De zon schijnt en  het is droog. De korte winterperiode met sneeuw en ijs is al weer over.
Wij kiezen toch voor de zon in Spanje, Benidorm en vliegen met vlucht HV 6145 rond half drie naar het vliegveld van Alicante.

20240125_001008-COLLAGE20240123_105045~2

Alles gaat zeer voorspoedig totdat we de transfer bus niet kunnen vinden na aankomst. Roltrap op, roltrap af, dan toch maar even vragen. Oeps…twee roltrappennaar beneden…en ja hoor…daar staat een Tui.dame die ons de juiste bus wijst. Een busrit van een klein uurtje brengt ons naar het Manhattan van de Costa Blanca, Benidorm. De wolkenkrabbers aan de horizon, het strand, het eiland voor de kust en de  hap uit de rots, het ons bekende Benidorm.
Na de bus nog 200 meter lopen en dan zijn we op onze eind bestemming.
Op de zevende etage hebben we een mooie kamer.
Maar eerst gaan we even wandelen, even de benenen strekken . We lopen naar de Mercadona voor wat toiletartikelen en een slaapmutsje.
Dan is het tijd voor het diner. Ja, ja dit keer geen appartement maar volpension in een luxehotel.
Het diner is in buffetvorm. Alles even lekker allemaal. Diverse pizzapunten, pasta met diverse sausen, kipnuggets, vis en vlees, patat, worst, champignons, noem maar op.
We nemen kleine beetjes van veel te veel lekkere gerechten. Als we twee keer bij het dessert buffet ons bord gevuld hebben gaan we voor de laatste keer weer aan ons tafeltje zitten. Cakejes, ijs, slagroom, broodpudding, soesje en natuurlijk vers fruit. Onze buikjes zijn nu echt goed gevuld en we verlaten dan ook maar gauw de eetzaal voor dat we weer wat lekkers zien. Morgen verder.

Dag 2
Daar staan we dan, op het ponientestrand te fitnessen tussen de Spanjaarden.
Arm omhoog, arm omlaag, arm naar voren, klap in je handen voor, klap in de handen achter. De meester doet het allemaal voor.
Thuis hebben we dit regelmatig bekeken op de livebeelden van een lokale webcam.
En nu staan we hier zelf. Geweldig. Maar wel wat zwaar zo’n eerste dag.
Zeker als je weet dat we net een ontbijtbuffet hebben geplunderd. Vers brood met allerlei beleg, eieren, bacon en worstjes, yoghurt, koffie en een sapje en natuurlijk vers fruit. Nee, dit hebben we niet allemaal gegeten maar het had wel gekund.

20240124_10390220240124_123107_exported_1

We maken de les niet af. Het is warm en we moeten nog even wennen aan deze buitensport. We lopen langs de boulevard richting centrum.
Het is ontzettend druk op deze wandelroute. Ouderen lopen gezellig pratend in het zonnetje. Op de bankjes zitten jong grijzen die de wandelaars eens goed bekijken. De gemiddelde leeftijd ligt hier vrij hoog.
Engelse, Belgische en Nederlandse pensionado's lopen van links naar rechts en weer terug, genietend van warme winterzon. Maar ook vele Spanjaarden zijn hier om te genieten in eigen land. Een gezellig boel.
Het lunchbuffet is net zo overweldigend als het diner- en ontbijtbuffet. Na de lunch houden we natuurlijk siësta, we zijn tenslotte in Spanje.
Voor het diner maken we nog een flinke wandeling die we afsluiten met een kop koffie bij de McDonald. We denken even terug aan die keer dat we hier met de twee oudste dochters waren.
En dan weer eten …..het diner. We eten ons buikje weer rond en buiken uit met een bakje koffie op onze kamer.
Wandelen zit er niet meer in vanavond, daar hebben we geen zin meer in. Maar een dansje in de theaterzaal waar een Spaanse schone gouwe ouwe nummers zingt is wel aan ons besteed.Onze eerste dag zit er al weer op. Nog 27 te gaan.

20240125_001235-COLLAGE20240125_000010

1. Jolijn van Rooijen:
    25 januari 2024
    Jullie nemen het er wel van. Heerlijk in een hotel , alles wordt voor je geregeld.
    Wij hebben vandaag 18 holes gelopen. Was er goed weer voor. Vorige week dinsdag is pa Lijkendijk toch nog 90 jaar geworden. Hij is een kaarsje dat langzaam uitgaat. Jannie uit Engeland is over vanaf 22 december. Haar man is weer naar huis gegaan. Veel plezier daar in Benidorm. Groeten Jan en Jolijn 😎