Week 9 Op naar 2023

1 januari 2023 - Vejer de la Frontera, Spanje

Casa Sylvia, een prachtige woning met alles erop en eraan.
De twee en een halve maand die we geboekt hadden zit er hier bijna op. Tijd om verder te kijken. Het klinkt zo simpel maar het geeft altijd een heel gepuzzel. Wat gaan we doen, wat vinden we leuk, waar gaan we heen.
We kiezen voor zuid Spanje of zuid Portugal. Maar dan, we zoeken een gebied waar we goed kunnen fietsen en waar trails liggen met  geocaches. We vinden een klein appartement in de Algarve, in een dorpje naast Portimao.
Een plaatje op het platteland, vlak bij een vogelgebied, met uitzicht op een brug over een rivier. Vier weken lijkt ons een mooie tijd om hier de buurt te verkennen.

Broccoli boomWaar ligt de geochacheDe oceaan

Maar we hebben hier nog wel het een en ander op ons programma staan.
Zoals bijvoorbeeld een achter gebleven geocache, net achter het broccoli bos, vlakbij de kust. Een prachtige wandeling, niet ver maar wel heel intensief. De steile paden liggen vol keien en gaan omhoog en weer omlaag, de zon is warm, het lijkt wel zomer. In de verte zien we een slapend wit dorp nabij de kust opdoemen. We vinden tussen het struikgewas, op de aangeven locatie de schat. We lopen langzaam, zoveel mogelijk in de schaduw, weer terug.

Donderdag boodschappendag. Als de mist opgetrokken is gaan we naar buiten.
De zon neemt de tijd maar rond het middaguur is het stralend weer. We lunchen met stokbrood en natuurlijk met citrusvruchten. Als de vaat in de vaatwasser staat vertrekken we naar Barbate. Het is druk aan de altijd zo rustige boulevard.
Spaanse gezinnen met kinderen zitten op de terrasjes of spelen op het strand.
Zouden ze kerstvakantie hebben? Veel extra dagen heeft men hier niet want kerst bestaat maar uit een dag.
De oceaan is rustig en er zijn erg weinig watersporters. Een paar enthousiastelingen staan met zwemkleding  in de branding. Brrrrr
In de winkel is het rustig, we hebben niet veel nodig er is nog van alles in huis wat deze laatste weken op gemaakt moet worden.

De vrijdag besteden we aan huishoudelijke klussen. Een wasje draaien, hout binnen halen voor de haard, de asla leeggooien en andere kleine klusjes.

Het huis is vochtig en klam, de was wordt ook niet helemaal droog ondanks de droger. Onze schone kleren die we uit de kast pakken voelen klam aan en ruiken naar een twee weken niet gewassen vaatdoek. We ruiken ons zelf.
Handdoeken gaan in de droger voor we ze gebruiken, want het afdrogen met een natte handdoek is echt niet lekker.
Nog een week, dan hebben we in Portugal een modern appartement met verwarming, volgens de beschrijving op internet.

RagfijnHet lijkt wel kantSpinnenwebben

In de tuin is het prachtig. De vochtige nacht heeft haar sporen na gelaten.
De met veel zorg gesponnen webben hangen als zorgvuldig geweven hangmatjes tussen de puntige bladeren van de grote wilde aloe Vera. Dauwdruppels hangen aan het  ragfijne kant.
De laatste rozenknoppen zijn uitgekomen terwijl het blad al van de struiken is gevallen. Cor plukt sinaasappels voor bij de lunch.

Prachtig tochZe blijven hier bloeienRode roosMandarijnen plukken

Oudjaarsdag genieten we als echte overwinter toeristen, schaars gekleed, liggend aan ons eigen zwembad, van een geweldige zomerse dag.
Ha,ha, nieuwjaarsdag ook weer een heerlijke dag. Op het terras kijk ik de nieuwjaarsconference van Claudia de Breij terwijl cor naar muziek luistert. De dagen vliegen om. Morgen gaat onze laatste week hier in.

Kom op zon !

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade