Week 5 - la Cala de Mijas

4 december 2021 - La Cala de Mijas, Spanje

*We zijn net uit bed. De airco staat op 23 graden om de woonkamer een beetje te verwarmen. (  koel appartement. ) Op tafel staan twee mokken oploskoffie te dampen naast de tablet met ‘terugkijk nieuws.’
Nachtvorst en zeker kans op gladheid op bruggen en viaducten. William Huizinga, de weerman van  RTL 4 kijkt naar de presentator Jan de Hoop, nog even de pluim met de weersverwachtingen voor de komende week.
We kijken elkaar lachend aan. Koud in Nederland en hier in Mijas geen wolkje aan de heldere blauwe  lucht. Het zal hier vandaag rond de 19 graden worden.
Elke ochtend verbazen we ons er over dat het zulk mooi weer is. Elke dag zo rond de 20 graden. Soms iets meer en soms iets minder.
Toch is het hier ook herfst en ondanks dat we geen mooie bladverkleuring hebben gezien valt er toch het blad van de diverse bomen.

BougainvilleCallistemon speciosusKurkeik

Palmen

De oleanders in de groenstroken zijn in model gesnoeid terwijl de bougainvillea op veel plaatsen nog volop in bloei staat.

*Een windvlaag blaast het petje van Cor hoog in de lucht, het zweeft even en waait over een hoog hek waar het aan de andere kant tussen de struiken landt.
Helaas….weg is weg.
Als we fietsen heb je echt een petje nodig. De zon staat vrij laag en verblindt, zodat je het verkeer niet goed kan zien.
Bij de Lion-goede doelen- winkel scoor ik een prachtig uniek souvenierpetje voor een paar eurootjes.
Het nederlandse boek pensionado's neem ik voor dezelfde prijs mee.

Mijas petje

*Ja, en toen vertelde ze dat ze de zenuw in de tand niet verder kon behandelen. De tand moet er uit.
Ik kijk Cor verbaast aan, echt?
Ja echt. Donderdag trekken en vrijdag maakt ze het verder af.
Het tandartsbezoek is anders gelopen dan verwacht.

Terrasje

*We horen muziek als we naar onze sportaccommodatie lopen. Er staan tenten en tribunes op de het strand. Er is een beachvolleybalveld uitgezet op het zand. Jonge meiden in leggings en een sporttopje slaan  met soepele bewegingen de bal over het net. Uit de luidsprekers schalt  ‘I want to break free’ van Queen onderbroken door de punten telling.
Een driedaags toernooi is voor Mijas een bijzonder evement. Als ‘sportfan’ gaan we even rustig op de tribune in de zon genieten van het gebeuren.

VolleyballenOpslag

*We sluiten de week af met een middagje strand. Uit de wind in de zon. Ik dacht nog even te gaan zwemmen cq dompelen maar bij het voelen van de watertemperatuur haak ik heel gauw af. Pootje baden is voor nu even voldoende.

Middagje strand

1. Ginie:
    5 december 2021
    Dat is jammer Cor. Sterkte! (maar als je haar maar goed zit onder de nieuwe pet, dan verwerk je dit verval ook wel weer!) :)