Een horror kerst ?

9 december 2021 - Fuengirola, Spanje

Een horror kerst?

Onze laatste dagen in Cala de Mijas. We zitten op de bank met een kopje oploskoffie en praten over de voorbereidingen van de verhuizing van aanstaande zaterdag naar Benalmadena. Hebben ze daar een betere bank dan dit doorgezakte exemplaar? Ik pak de tablet en zoek de site op waar het appartement staat om de foto’s nog even te kijken.

Ik bekijk de foto’s goedkeurend, het dakterras, de woonkamer , slaapkamer en de keuken. Dan zie ik opeens dat er een nieuwe review staat. Een reactie van een eerdere huurder over het appartement.

Benalmadena, terras

“Zodra we aankwamen vroegen we om van flat te veranderen, we weigerden om daar te blijven! Het pand is duidelijk niet bijgewerkt sinds het in de jaren 70 werd gebouwd!!! De meeste keukenkast deuren hingen half aan hun scharnieren en vloer was niet goed was schoongemaakt, sommige schuifdeuren van het terras waren gebroken en vastgehouden door plakband en, belangrijker nog ze sloten niet, hetzelfde voor het douchescherm in de badkamer die ook kapot was! Het heeft een heel groot terras, maar het heeft ook veel aandacht nodig. Beton op de leuning brokkelt af, de zijluifel werd vastgehouden door een oud stuk touw dat toen we verwijderden gewoon viel en met de hand moest worden opgerold. Een absolute schande, een appartement dat absoluut niet te huur mag worden aangeboden”.

Nee toch….dit kan toch niet waar zijn! Wat nu. Cor appt de verhuurder dat we vreselijk geschrikken van de reactie van de laatste huurder en als het allemaal klopt dat wij dan dit appartement niet meer willen huren.

Er komt al snel een reactie terug. Er is al vanalles opgeknapt en de reactie van de huurder is erg overdreven. Maar dat wil mevrouw graag telefonisch verder uitleggen. Wanneer zou ze mogen bellen?

Om negen uur belt mevrouw. Cor blijft rustig en luistert naar de stem die in het Engels uitlegt dat het allemaal sterk overdreven is en dat ze een klacht in gaat indienen over de reviewgever.

De schuifdeuren van het terras waren inderdaad aan reparatie toe, maar die zijn deze week zelfs compleet vervangen. We zouden morgen even kunnen komen kijken, of videochatten of ze zou een video kunnen maken van de situatie en die mailen.

Het laatste wordt besloten. Morgen maar even afwachten.

1. Ginie:
    10 december 2021