Songfestival 2024 Benidorm Fest 2024

5 februari 2024 - Benidorm, Spanje

Zondag, dag 13.

Ik zal de draad weer oppakken. Ik voel me al weer een pietsie beter en zo heel langzamerhand knapt Cor ook een beetje op.
De afgelopen dagen hebben we trouw onze pillen ingenomen en onze rust genomen. Ook proberen we weer drie keer per dag te eten.

20240204_235346-COLLAGE

De afgelopen dagen hebben we de Spaanse voorbereidingen van het songfestival in de gaten gehouden.
Een groot podium op het plein voor de. Mac Donalds met spotlight, speakers en al wat er nodig is voor een professionele uitzending van de RTVE,  Benidorm Fest 2024.
Na twee voorrondes deze week zal zaterdagavond de live-uitzending hier gezien zijn.

20240203_22410320240203_22412720240204_000724_exported_23

Natuurlijk gaan we ‘‘s avonds even kijken. We trekken onze winterjas aan en staan opeens tussen een hossende menigte. De gay.gemeenschap is rijkelijk vertegenwoordigd, de sfeer is gezellig en het is niet echt koud.we vinden twee stoelen van de Mac. waar we aardig overzicht hebben en genieten van het schouwspel.

Als alle punten geteld zijn staat Zorra bovenaan. De uitzinnige menigte zingt uit volle borst mee “ en un momento” (?). Zorra mag Spanje vertegenwoordigen in Malmö en wij gaan terug naar het hotel. (Zie video)Het plein stroomt leeg. De podiumbouwers zijn alweer aan het afbreken. Wat een gedoe(dagen voorbereiding podium, geluid, licht, beveiliging) en niet gebruikt voor een uitzending. We snappen er niets van maar dat hoeft ook niet. Het was een leuke avond.

Met dank aan Mac Donalds voor onze gratis zitplaatsen.

Jouw reactie