Rhodos, ons appartement

30 september 2023 - Rhodos, Griekenland

Ons appartement is een simpel twee kamer appartement. Als je het hoofdgebouw binnen komt loop je links van de receptie naar de marmeren trap, Deze trap loop je op en je loopt gewoon door de gang in. Aan het einde is de deur van ons appartement.  Als je de deur open doet kom je in een kale ruimte van 4,5 bij 3,5 meter. Er staat een bed, een piepkleine eethoek met vier stoelen en een keukenblokje. Een twee pits elektrische kookplaat en een wasbak, een serie borden, een koekenpan en een soeppan vormen samen met wat bestek en vier glazen de keuken inventaris. Gelukkig is er ook nog een tafelmodel koelkast met een vriesvak. Genoeg voor een primitieve maaltijd. Vanuit deze kamer kun je via een glazen schuifdeur naar een balkon aan de voorkant van het gebouw. Als je verder loopt kom je in de slaapkamer. Een iets kleiner vertrek waar een tweepersoonsbed in staat, een kapstok aan de muur hangt en in een grote nis een tv is opgehangen. Drie smalle inbouwkasten verstoppen kussen en dekens voor koudere periodes. Aan de muur hangt de airco die tegen een riante vergoeding gebruikt mag worden. Via een glazen schuifdeur kom je op een balkon aan de zijkant van het gebouw, uitzicht op zee en op vuilcontainers die elke morgen bij zonsopkomst met bij@behorend kabaal geleegd worden.

Appartement

Ons huisje is zeer eenvoudig maar keurig schoon. Daar zorgt het meisje wel voor. Ze komt elke dag ons laken recht leggen, de vloer even moppen en de vuilnis ophalen. Ook is ze zeer scheutig met schone handdoeken.
De badkamer is klein maar alles werkt zoals het zou moeten werken. Wij zitten hier dus prima.
Dit in tegenstelling tot enkele gasten die een wat verkeerd beeld hadden van dit complex naar aanleiding van de foto’s op internet. De verwachtingen waren te hoog en dan valt het tegen. Het kleine balkon, het uitzicht op vuilcontainers, de laag overvliegende vliegtuigen en natuurlijk de harde (vaak head bang) muziek aan het zwembad, of muziek ‘s avonds van de karaoke verderop in de straat. Het plankje boven de wastafel dat  afloopt zodat alles er af rolt en het spetteren van het water op de grond omdat het gordijn niet goed hangt. Waar ik, cor, dan weer geen geklaag over hoor is de hoogte van de wasbak. Die zit voor mij net boven kniehoogte. Dwerghoogte dus. En natuurlijk de simpele keuken in de tweede slaapkamer. En ‘last but not least’ de ongezellige inrichting.
Hopelijk maakt  het mooie weer alles goed voor de mopperkontjes.

Wij hebben vandaag in iedergeval genoten van de zon op ons balkon. Een lekkere snack gekookt in de keuken en siësta gehouden op ons opgemaakte bed. Even uitgerust van het uitrusten aan het zwembad en ‘s avonds weer lekker buiten vliegtuigen gespot onder genot van een hapje en een drankje.

1. Jan van Rooijen:
    1 oktober 2023
    En zo zijn jullie weer heerlijk bezig. Fijne dagen.

Jolijn en Jan