“Ready for take off” Oldebroek-Metz

23 oktober 2022 - Metz, Frankrijk

23 10 2022.       “ready for take off”

1e Traject :  Oldebroek-Metz   481 km.

We hebben koffers, jerrycans met benzine, proviand, fietsen en al wat we nog meer nodig denken te hebben voor onze trip en ons verblijf in Spanje,  achter in de auto geladen.
Om half tien rijden we het laatste stukje Veluwe, de bomen in kleurrijke  herfsttooi zwaaien zwaaien ons uit.

Herfsttooi

We houden een paar korte stops om de benen te strekken en om even van chauffeur te wisselen. In een rustig tempo rijden we dwars door Luik richting Metz. De thermometer wijst inmiddels 21 graden aan. Een klein zonnetje probeert met succes door de zware bewolking te breken. De weersvoorspelling is niet echt best, code geel, onweer en windstoten later op de middag. Op de snelweg wordt daar op borden boven de weg zelfs op gewezen.
In Luxemburg gooit Cor de tank nog even vol met benzine voor we Frankrijk in rijden.
Hoe de toestand op dit moment in Frankrijk is, met de stakingsacties en het benzinetekort, is ons niet helemaal duidelijk, maar we nemen liever geen risico.

Nog even tanken

We overnachten in een simpel hotel langs de snelweg. Verbouwingen, wegafsluiting en grote hekken blokkeren onze avondwandeling naar een eethuisje en de auto laten we nu liever even staan.
Maar…we hebben nog broodjes, cup a soup, gekookte eitjes en appeltjes uit eigen tuin, we komen dus niets tekort.

Het onweer en wind zijn uitgebleven, alleen maar een paar druppels regen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ginie:
    23 oktober 2022
    Goede reis! Zorg dat je onderweg ook al vakantie hebt! 😘