2e Traject : Metz - Valence 554 km

24 oktober 2022 - Valence, Frankrijk

2e Traject :  Metz - Valence     554 km

Na een heerlijke hete douche beginnen we aan een riant ontbijt. Crossants , stokbrood, yoghurt, verse vruchten en natuurlijk cappuccino en koffie, jus d'orange , het komt allemaal op tafel door Cor nog aangevuld met roerei en uitgebakken spek. Dat is nog eens een goed begin.

20221024_084036

Op de tv zien we dat er een tornado heeft huisgehouden aan de andere kant van Frankrijk, er is heel veel schade.

Prachtige luchten

Het wolkendek heeft vandaag vele tinten grijs. Er vallen af en toe wat kleine druppen uit.

We rijden over de snelweg richting zuiden. Bij enkele grote benzinestations staan soms lange rijen terwijl bij andere niet een auto aan het tanken is. Zou de benzine daar op zijn?
Wij hebben voorlopig nog genoeg. Toch rijden we rustig en maken geen uitstapjes. Toch maar even  zuinig aan doen !

Even voor Lyon breekt de lucht wat open en komt de zon tevoorschijn. Langs de weg is van alles te zien. Wat een apart gebouw. Gauw een foto maken en zoeken op het internet,

Vreemd gebouw blijkt museum te zijn

Het is het museum Confluences in Lyon waar je de oorsprong van de mensheid en een enorm dinosaurus skelet kunt bekijken.
We rijden verder en komen rond half vijf op onze plaats van bestemming aan.

Niet te hard, denk aan de benzinemeterOnderweg heeft Cor het hotel al geboekt dus kunnen we snel inchecken.
Lekker even op bed liggen relaxen. Internet vertelt ons dat er een grote supermarkt is met een benzinepomp en een groot warenhuis cq supermarkt met aan de overkant een Mac Donalds.

Ze hebben benzine, wat heerlijk. Cor gooit de tank vol en ik slaak een zucht van opluchting. Wat heerlijk, een volle tank. We gaan het vieren, nadat we een paar boodschappen hebben gedaan, lopen we binnen bij de Mac. We werken een snelle hap naar binnen en sluiten af met een lekker ijsje.

Dag twee zit er weer op.

1. Jan van Rooijen:
    25 oktober 2022
    Leuk dat jullie weer in het net zijn, en dan blijf je zeer goed bezig. Neem het er van.
    Hier alles goed en Jolijn heeft vandaag haar vervolg spuit corona gehaald. Verstandig van je benzine planning en verder zal je er wel geen last meer van hebben, hoop ik.
    Rij voorzichtig naar je eind bestemming. Liefs van ons beiden
  2. Cor:
    27 oktober 2022
    Dank J & J.
    We houden jullie op de hoogte.
    Groetjes