Pinksteren in Vorden

8 juni 2022 - Vorden, Nederland

1. We verlaten ons huis op de  Noord Veluwe voor een huis in de Achterhoek waar we in ruil voor de zorg voor een prachtige jonge chocolade labrador logies hebben in een ruime eengezinswoning, inclusief een goed gevulde koelkast en met een riante tuin voor het pinksterweekend.
De weerman van RTL voorspelt mooi zomers weer. Goed fietsweer voor de trail die Cor heeft gevonden en waar we morgen aan willen beginnen.

Mooi wonen in VordenCreatief met cortenstaal

2. Vier keer een half vaasje brokken en vier keer aan de wandel dat is het ritme van de viervoeter. Wij passen ons aan.

Grote stok ?

Tussendoor gaan we het dorp in en nemen we even de tijd om een visje op het kerkplein te eten. De zon laat zich niet zien maar de temperatuur is zomers. Op de ronde bank die een plantsoen omzoomd happen we de vis weg kijkend naar senioren op elektrische fietsen die, met nog witte benen, rustig door het dorp trappen. Aan toeristen geen gebrek. Het is gezellig druk in Vorden.

Uit de etalage van een van de mooie winkels

Rond twee uur parkeert Cor parkeert de auto naast de Plus in Hengelo gld. Hier vlakbij begint vandaag voor ons de trail. Het zijn meer dan honderd locaties waar de schatten niet al te moeilijk verstopt zijn. De trip gaat door een prachtig stukje Gelderland. Als de zon doorbreekt fietsen we langs maisvelden, aardappelvelden en grote grasvelden waar de boeren al aan het hooien zijn.

Mooi man !Doorkijkje

Als we zo rond de twintig logrolletjes getekend hebben, stoppen we om, niet al te laat, bij zus aan te wippen. We hebben niet veel tijd  om de laatste ontwikkelingen van de woningrenovatie te bekijken.

3. Het is somber buiten als Cor het rolluik van de slaapkamer optrekt. Snel kleedt hij zich aan voor een wandeling met de trouwe viervoeter. Ik weet inmiddels de weg in de keuken en zet een pot koffie. Het is plakkerig weer, vochtig en warm.
We eten buiten ons broodje, drinken onze koffie en bekijken op de telefoon wat het weer ons vandaag verder gaat brengen. Vanmiddag regen….

We gaan wandelen met de hond in de buurt van Warnsveld.  Een mooie korte wandeling door een prachtig gebied.

Vlak bij WarkenWandelen in de AchterhoekWe zijn bijna thuis als de eerste spetters op de voorruit van de auto uiteen spatten.  Helaas blijft het de hele middag druppelen. Met een goed boek en een kop geurende koffie nestelen we ons op de bank met de hond aan/half over onze voeten.

4. Cor slaapt nog. Ik kleed me geluidloos aan en ga met de hond te wandelen. Het is gelukkig even droog maar er hangen zware donkere wolken boven Vorden.

We maken er een rustige tweede pinksterdag van. Er stopt een auto voor het huis , de achterdeur gaat open en er staan vier dames, een volwassen en drie kinderen, in de keuken. “Hoi, zin om mee te gaan lunchen in het dorp?” Vraagt de oudste. Een half uurtje later zitten we als opa en oma met schoondochter en drie prachtige kleindochters op een terras lekker bij te praten onder het genot van een gezonde lunch.

Maar niet te lang natuurlijk want de hond moet zo uit.

Lunchen met de meiden

Lekker buiten

Een laatste keer spannen we de hond aan in het daarvoor bestemde tuigje. We controleren of we poepzakjes op zak hebben en wandelen het door het vrouwtje aangegeven rondje. Het grabbelen van de uitwerpselen is inmiddels routine geworden.

Rond drie uur komen de huiseigenaren weer terug op hun nest met mooie verhalen, filmpjes en foto’s die onder het genot van een kop koffie worden gedeeld.

We rijden richting de Noord Veluwe maar stoppen even bij het landgoed waar de vier dames van de lunch en zoonlief thuis horen. Hier bezichtigen we het nieuwbouwproject en zijn onder de indruk van de voortgang maar vooral van de ruimte die gecreëerd is. Prachtig.

Nog een laatste stop bij de sluis van Eefde waar we nog 2 coördinaten moeten zoeken om een Adventure Lab af te ronden en dan richting huis.

Hier is het nog droogSluis bij Eefden

We hebben een leuk weekend gehad en we weten weer hoe gezellig het is om een hond in huis te hebben. Maar we weten ook weer waarom we besloten hebben zelf geen hond meer te nemen.

1. Jan van Rooijen:
    8 juni 2022
    Dat is weer genieten.
    Emmy de groeten van Jan Baron, hij informeerde naar je, kwam ik gisteren tegen in Harderwijk voor Karwei.
  2. Ginie:
    8 juni 2022