Kom mee naar buiten …….

29 juni 2022 - Wezep, Nederland

“Kom mee naar buiten allemaal
Dan zoeken wij de wielewaal
En horen wij die muzikant”

Wielewaal..geeft de vogelapp. aan na het analiseren van het opgenomen vogelgeluid en inderdaad zijn wij buiten.

20220627-145930We zijn aan het fietsen op de Veluwe in de omgeving van Hoog Soeren. Het is vandaag een dinsdag met een heldere blauwe lucht en een aangemane temperatuur van ongeveer 25 graden. Na wat onderhoudsklussen in de tuin aten we een broodje en vertrokken richting de Cantharel. Het ging niet allemaal van een leien dakje hoor….we hadden ons stalen ros al opgetuigd en waren klaar voor vertrek toen bleek dat we niet op de juiste plek waren. Alles dus weer aftuigen en inladen om uiteindelijk te parkeren op de juiste plek en het uitlaat ritueel te herhalen.

Het glooiende fietspad slingert door de bossen. Een enthousiaste geo.cacher heeft in deze mooie omgeving een grote serie schatten in kokertjes achter bomen geplaatst. Een voor een loggen wij de eenvoudig te vinden geocaches waarna we ze weer terug stoppen op de vindplaats.

Hartje Veluwe, wat een prachtig natuurgebied.

De Veluwe

Maar dat geldt natuurlijk ook voor de omgeving van de Lemmelerberg, het mooi Twente, ook hier fietsten we een prachtige trail.

Korenbloemenveld,  blauw blauwFiets trailEikenprocessierups

Even bleven we in de zon staan om een foto te nemen van een groot veld met fel blauwe korenbloemen links van de weg met op de achtergrond de Lemelerberg. Ook hier lommerrijke paden langs paden en door laden. In de eikenbomen langs de weg zien we regelmatig grote nesten met rupsen, de eikenprocessierups is weer in het land.

Maar ook het buitengebied van Zwolle is de moeite waard. We fietsen zo’n vier kilometer rond een klein met koolzaad omzoomd recreatiemeer waar ganzen zijn neergestreken.

Er op uit omgeving ZwolleRondje om het meer….ganzen

Wanneer we de jongste dochter voor een korte vliegvakantie wegbrengen, zit een kleine wandeling over de luchthaven er niet in.

Rijen wachtenden op Schiphol

Er staan meterslange witte tenten waar de wachtende vakantiegangers onderstaan te wachten om in te checken.

Vertrekhal twee moet ze naar binnen gewoon achter aansluiten in de rij.  Na zo’n twintig minuten vindt ze haar vriendin met wie ze vanavond een hapje zal eten bij Dimitrie in een klein gemoedelijk Grieks restaurant. Maar eerst nog vier uur in de rij.

Wandelen in Aalsmeer

Wij rijden door naar Aalsmeer voor een korte stadswandeling die we na de vorige taxirit van dochter moesten afblazen vanwege een hevige regenbui.

De gemeente Oldebroek nodigde zijn inwoners uit voor een hapje en een drankje tijdens een feestelijk Zomerfestival. De net genationaliseerde Oldebroekers konden hier kennis maken met medeburgers en de plaatselijke klederdrachten bewonderen. Het was een gezellige boel op het plein voor het gemeentehuis, er werd gedanst en gezongen, voorgelezen. Veel gepraat en veel gelachen. Na een drankje, broodje beenham, een smouzie en een sateetje keerden we huiswaarts.

Zomerfestival Oldebroek

Ook bezochten we het schilderachtige Hattem, we bleven even staan bij de country.dansers, luisterden naar een trio dat een nummer van de Beatles speelden, namen we een kijkje in de grote kerk en zochten tevergeefs naar een plekje om te lunchen.

Zomerfestival Hattem

Uiteindelijk vonden we rustig terras naast onze vertrouwde viswinkel in Wezep waar we een heerlijk lekkerbekje wegkauwden.

Genieten dus, of we nu ‘En route’  zijn of achter ons huis zitten….

“De zomer is weer in 't land

Dudeljo, klinkt zijn lied

Dudeljo, klinkt zijn lied