Marbella op de fiets

7 november 2021 - Marbella, Spanje

07 11 2021 Marbella op de fiets.

Cor heeft een mooie gratis parkeerplaats gevonden zo’n 3 kilometer van de stad. We halen de fietsen uit de auto en binden de tassen achterop.

Lets go !

Op zoek naar Puerto Banus.

Fietspad

Puerto Banus is de jachthaven van Marbella en ligt zo’n 6 kilometer van de oude stad. Het schijnt dat de  prijzen kunnen oplopen tot 500,000 euro per vierkante meter, of huurprijzen van 4000 euro per dag. Rijke Arabieren en Europeanen met een zeer goed gevulde beurs weten zich hier goed te vermaken.

Sportevenement

We fietsen de eerste helling af en komen op een wandel / fietspad. Er lopen een handjevol sportieve wandelaars, honduitlaters en er rennen wat sporters. Rustig fietsen we er tussen door. Als we dichter bij de stad komen wordt het steeds drukker. Een grote massa mensen in roze t-shirts rennen over de door de policia afgezette straat. We stappen af om het eens goed te bekijken. Er is een sportevenement waar honderden mannen, vrouwen en kinderen in roze shirtjes hardlopend of wandelend aan meedoen. Langs de kant staat het publiek te juichen. Ja….daar komen we fietsend dus nooit doorheen. We gaan wandelen met de fiets aan de hand. Als de drukte een beetje minder wordt stappen we weer op. Stapvoets slingeren we om iedereen heen. Wel goed opletten natuurlijk maar o zo leuk. We zien mooie meisjes aangekleed om op zondagmiddag te flaneren, we zien opa’s en oma’s romantisch hand in hand lopen. Groepjes jongeren die hun omgeving niet bekijken omdat de telefoon veel leuker is. Goed gekapte dames die de najaarsmode presenteren alsof ze op de catwalk lopen met trendy laarzen, een losse bontkraag aangevuld met een design handgemaakte handtas. Toeristen in leggings met een veel te klein topje, alles kan en alles mag hier. Niemand valt echt op.

Wat zou dit kosten ?De botenSjiek de friemel

En dan komen we bij de haven Puerto Banus. De Bentleys, Ferrari’s en Lamborghini’s staan geparkeerd tussen de dikke Mercedessen. Er liggen kolossale boten in deze haven en hoe verder we lopen hoe groter de boten worden. De toeristen fotograferen hun geliefden voor de kapitale jachten of auto’s en maken een mooie selfies

.Puerto BanusKunst in Marbella
De jetset zit op de aardig gevulde terrasjes een wijntje te drinken dat begeleid wordt door een simpel hapje. Op de boodschappentassen schitteren de merken van de aankopen. We wandelen tot het laatste kunstwerk en vinden dan een uitgang. We komen in een rustige winkelstraat. Al gauw zien we in de verte de bekende gele M. Een goede plek om alles eens even te relativeren bij een kop goede koffie voor een goede prijs op een terrasje in de zon bij een temperatuur van 27 graden. We stoppen bij Mac Donalds.

1. Jan van Rooijen:
    9 november 2021
    Emmy je bent niet alleen een kunstenares maar ook een begenadigd schrijver. Heel leuk en leer vol.
  2. Cor:
    9 november 2021