Week 1 -la Cala de Mijas

6 november 2021 - La Cala de Mijas, Spanje

Week 1

De eerste week in Cala de Mijas zit er alweer op.

We kennen inmiddels de weg naar de supermarkt, de weg naar het strand en het opgebroken straatje naar het kleine centrum.

Ons appartement

We zagen de eerste dagen veel leuke terrasjes, strandtentjes en kleine souvenirwinkeltjes. Er liepen jeugdige baywatchers in rode strand uniformen de badgasten in de gaten te houden terwijl de gele of groene vlag in top van de vlaggenmast wapperde bij hun standplaats. Maar dat was nog in oktober. 1 november gaan de luiken van  diverse strandtenten dicht, sluiten de souvenirwinkeltjes de deuren, worden de vlaggen gestreken en kunnen de baywatchers hun uniform wassen en opbergen tot het volgende seizoen.

Woensdag en zaterdag markt

Woensdag en zaterdag is er markt hier vlakbij. Fruit, groente en natuurlijk olijven maar ook bloemen en planten, schoenen en riemen, sjaaltjes en heel veel, ja echt heel veel kleding en bling/bling (sieraden). De kleuren van het keramiek en de fruitstalletjes zijn fantastisch al doen enkele goedkope kledingzaken hier niet voor onder. Ach de markt, er is altijd van alles te zien.

Zo zagen we vanmorgen hoe een forse, hoogstwaarschijnlijk engelse dame,  een bh stond passen over haar blouse. De verkoopster sjorde de cups op de juiste plek. Een vriendin van de dame stond er bij te brullen van het lachen en slaakte voor ons onverstaanbare Engelse kreten terwijl de bijbehorende heren wat gegeneerd toekeken.

De sportactiviteiten

Ook hebben we de gratis sportfaciliteiten gevonden in de stad. Aan het eind van de boulevard zijn  buiten fitnesstoestellen geplaatst waar iedereen gebruik van mag maken. Arm-, been- en rugspieren kunnen hier getraind worden, in het zonnetje met een fantastisch uitzicht door de palmbomen op de zee. En dat allemaal zonder tijdslot, zonder afspraak en zonder mondkapjes.

Een geniet moment

Rode lampenpoetser

De natuur is zich hier ook aan het voorbereiden op de herfst. Maar de oleanders, bougainville, maar ook de afrikaantjes en begonia’s staan hier nog volop in bloei. Ook een boom waar we de naam rode lampenpoetser bij vonden draagt nog prachtige pluizige rode bloemen. Mijn oog viel op de blauw bloeiende mannentrouw, een klimplant. Zou ik die kunnen stekken op water?

Ik ga het zeker nog proberen

1. Ginie:
    6 november 2021