Haarlem I 2023

4 september 2023 - Haarlem, Nederland

Zomerweer met temperaturen rond de 28 graden, een hele week lang. De eerste week van september.
Na wat zoekwerk boeken we een hotel aan de rand van Haarlem.
Het Ibis hotel, een mooi simpel hotel op een, voor ons, perfecte locatie. We willen namelijk gaan fietsen.
Om negen uur vertrekken we, na een kop koffie en een bakje vla of kwark met aardbeien uit eigen tuin gegeten te hebben, richting Haarlem.
Het zal bijna elf uur zijn geweest toen we de fietsen hadden uitgevouwen, ingesteld en bepakt hadden. Met proviand en heel veel water achter op bagagedrager startten we met een geo-trail (een fietstocht met diverse verstopte geo-schatten)  in de omgeving Haarlem en Bloemendaal.

20230904_11264820230904_11512120230904_121014

De omgeving is prachtig, het weer is geweldig. We fietsen over fietspaden waar we regelmatig worden ingehaald door kinderen van rijke ouders op supersonische fietsen met lange leren zadels en hele dikke banken die gigantische hard kunnen rijden.
Ook jonge moeders met zogeheten e.bakfietsen gevuld met kinderen, vaders met snelle fietsen en opa’s en oma’s op simpele e.bikes flitsen om ons heen.

De grote stad ….

Maar we komen ook op rustige paden en  mooie plekjes buitenaf. Waar we ons vergapen aan de kapitale villa’s.
De geo.schatten laten zich goed vinden, al moeten we ons een enkele keer dwars door de brandnetels worstelen. Er zijn schatten die heel verrassend zijn, waar de verstopper veel aandacht aan heeft besteed. Een waar miniatuur vogelnestje vonden we in een holte van een boom. Geweldig toch.

20230904_123233

Na een korte pauze op de hotelkamer gaan we op zoek naar een “hap wat”.
Maar dat valt nog niet mee op maandagavond. Uiteindelijk vinden we een simpele frituur waar we buiten op een bankje een heerlijk bakje patatje eten, met bal en kroket.

20230904_192237

We fietsen in het donker terug naar ons hotel waar we nog even op het terras en drankje nuttigen. Een heerlijke, zwoele zomeravond. Als het wat frisser begint te worden gaan we naar onze kamer. Alle apparaten moeten nog even aan de oplader, telefoons, batterijen van de fietsen, tablets en de oortjes. En dan niet vergeten om de wekker te zetten want morgen gaan we fietsen in het centrum van Haarlem.