Eerste weekend Najara

6 november 2022 - Vejer de la Frontera, Spanje

Er hangen zware wolken boven Najara, zo zwaar dat er druppels naar beneden vallen. Cor staat buiten met Diego te praten via de app op de telefoon.
Hasta lunes, zegt Diego en ook hij gaat weekend vieren.

Verstilt landschapMidden in de leegte

We maken een ritje door de omgeving.  Cor heeft een zijweg, dirt road, ontdekt die verkent moet worden. De weg is smal. slecht en gaat nergens heen maar de vergezichten zijn fascinerend mede door de dreigende luchten.

SchilderachtigGenietenAls ik de golven op het strand zie, vakantie

We rijden door naar Playa El Palmar. Ongeveer 24 kilometer van Najara. Hier geen Benidorm taferelen met horden toeristen naar een simpele boulevard met wat kleine winkeltjes, geënt op surfen en een enkel barretje met ongemakkelijke houten krukken.
Het strand is breed en kilometers lang. De weerkaatsing van de woeste wolken op het natte zand is spectaculair. We maken een lange wandeling, dit is echt genieten.

Koffie op het terras

Grapefruit
We beginnen onze draai te vinden hier in het Spaanse land. Grapefruit plukken in de tuin en persen tot een lekker sapje samen met een bakje koffie op de veranda, een broodje kaas of jam nuttigen gevolgd door Nederland beweegt of de oefeningen van de fysiotherapeut. Een tweede kopje koffie en dan onder de heerlijke hete regen douchen.

StrandHoge golven

Zondagmiddag: lekker wandelen langs het strand. We rijden naar Sajorami beach vlak bij Zahora. De lucht is blauw en er waait een zwak windje, de golven zijn hoger dan gisteren. Enkele badgasten genieten van de warmte van de zon. Een prachtige slanke blote dame speelt met haar hazewindhond in de branding. Nee, nee, het is geen naakt strand, maar toch. De golven vallen bulderend en spatten met geweld uit elkaar.
Voor ons wordt het pootjebaden in het koele water, volgen hoe het water onder je wegtrekt, wankelen op je benen wanneer de golf zich terugtrekt, bang om te vallen.

En morgen is het hier na een heerlijk weekend, net als in Nederland ook weer maandag. We gaan er een mooie week van maken