Dag 2 Najara

3 november 2022 - Vejer de la Frontera, Spanje

Kamer met doorkijkje naar de keuken

We moeten even wennen aan het huis. Het is een verbouwde Spaanse boerderij. Om binnen te komen moet je eerst een ijzeren hek voor de voordeur open en dan de houten deur, dan kun je door het vliegengordijn en kom je in een donker huis. Voor alle ramen zitten ijzerenhekwerken en houten luiken, soms met glas en soms niet, enkele hebben ook nog horren. Alle luiken kunnen op slot. De deuren hebben dezelfde regelingen en kunnen met een sleutel op slot. De sleutels hangen binnen naast de deur.

Er zitten overal hotel-lichtschakelaars, goed geregeld dus.

We zetten alle luiken open zodat het daglicht naar binnen kan. De kamer ziet er gezellig uit met de vintage inrichting de betegelde vloer en de grenen kastjes gevuld met Engelse boeken.

Kamer en keuken

De keuken heeft alles wat we nodig hebben. We missen alleen een koffiezetapparaat, maar ach we kunnen ook goed zonder.

InterieurInterieur

Wanneer je de kamer doorloopt kom je bij de deur die toegang geeft tot de slaapvertrekken. Een smalle donkere gang van 10 metermet kleine raampjes, met houten luiken aan de linkerkant geeft toegang tot twee slaapkamers en een badkamer aan de rechterkant.
Aan het einde van deze gang is een splitsing, rechts ga je naar het washok en links heb je weer een gang van 7  meter met aan de rechterzijde twee badkamers en twee slaapkamers, die uitkijken op het zwembad.
Voor ons was het grote bed in de achterste slaapkamer opgemaakt.
Vanaf de kamer dus een hele wandeling.
Na twee nachten slapen in de achterste kamer op een bikkelhard matras protesteert mijn lijf door stijfheid in de spieren en lichte opkomende hoofdpijn. Niet lekker dus. Voor vannacht hebben we een andere kamer gekozen en daar het bed opgemaakt.

De tuin met het zwembad

De oude boerderij is echt prachtig opgeknapt en leuk ingericht. De schaars verlichte smalle gangen doen ons denken aan een oud kasteel.
Wel even wennen met al die vertrekken, waar je in zou kunnen verdwalen.

Uit de folder:

Het huis ligt op 10 minuten van het prachtige vestingstadje op een heuvel, Vejer de la Frontera met restaurants, bars, winkels en andere voorzieningen. Veel stranden zijn gemakkelijk bereikbaar, waaronder 20 minuten naar het strand van El Palmar. Andere mooie stranden in de buurt zijn Caños, Conil de la, Frontera, La Barrosa, Cape Trafalgar, Zahora.

Vandaag hebben we boodschappen gedaan in Vejer de la Frontera. Eerst zijn we even het stadje ingelopen. Een gezellig Spaans stadje. we komen hier zeker weer terug.

1. Ginie:
    4 november 2022
    Ziet er mooi uit!
    Uit ervaring weet ik dat er ook in Spanje vast wel een goedkoop koffiezetapparaatje te vinden zal zijn. Als nu de matras vannacht ook beter slaapt....., komt het vast allemaal goed. Geniet van het groot grondbezitter spelen!
  2. Jan van Rooijen:
    6 november 2022
    Hallo vakantiegangers. Dat ziet er leuk uit. Zo kan je je wel een aantal maanden vermaken daar. Hier regen en verder gaat alles zijn gangetje hier. Jolijn binnenkort jarig, maar we houden het zeer rustig. Van Ree en Hendrien waren gisteren hier en die gaan eind december ook een paar maanden naar Portugal om te overwinteren. Wij doen het op de Lokhorstweg en vermaken ons best. Liefs van ons en geniet.