Deel twee Calahonda

30 april 2023 - La Cala de Mijas, Spanje

En dan is het alweer donderdag.

Cor is in de digitale pen geklommen om de huisbaas wat tips te geven over het finetunen van de inrichting en het verlichtingsplan van dit vakantie appartement.
De warmte houdt aan de komende weken. Heerlijk, buiten ontbijten, lunchen, Kevin bakt eieren voor wie wil.

Kok Kevin bakt eieren

De werkers moeten goed eten want ze zijn aan de champagne geweest onder werktijd. Een tachtigjarige vrijwilliger nam afscheid. Van werken was niet veel gekomen maar gezellig vinden ze het wel.

De huisbaas belt dat ze zeer verbaasd is, ze krijgt altijd zulke goede recensies.
Ze bedankt Cor dat hij heeft gemaild want nu kan ze oplossingen verzinnen.
Als excuus voor de ongemakken biedt ze ons allen een lunch aan in Mijas. Das leuk want daar wilden we toch nog een keer heen.

Na werktijd doen we gezamenlijk boodschappen bij de Carrefour.we hadden niet veel nodig maar komen met een kar vol bij de kassa.

Een door ons geplande trip na het eten naar Fuengirola wordt uitgesteld vanwege de grote blaar op de voet van Kevin. Zou hij het vuur uit zijn sloffen gelopen hebben in de winkel?

Vrijdag,

Terwijl ik de afwas van het ontbijt doe lopen de stagiaires de gloeiende weg naar beneden richting de zee om hun laatste werkdag in te vullen. Babykleertjes sorteren en vouwen, kleding op de rekken op kleur hangen maar vooral dozen de trap op en af sjouwen. De blaar van Kevin wordt door een vrijwilliger verbonden zodat hij er wat minder last van heeft.
We lunchen samen op het terras, het is warm maar minder zonnig dan de afgelopen dagen. Een kleine siësta is zelfs voor de jongens heerlijk maar dan moeten ze weer aan de bak.

De boekenhoek met aircoEngelse boekenOp kleur gehangen door de stageresZe hebben van alles

Cor en ik lopen na onze siësta naar de winkel om te kijken of er nog wat van mijn gading is. We zijn vlak bij de ingang als Kevin en Quint naar buiten lopen gezellig babbelend met een vriendelijk glimlachende Engelse dame.
Al gauw begrijpt ze dat wij de grootouders zijn. De heren hebben hard gewerkt vandaag, veel gesjouwd, ze zijn goed bezig geweest. Het zijn fijne jongens, ze hebben goed werk verricht. Als presentje hebben ze kleine glaasjes gekregen waar je een alcoholisch shotje in een keer in de keelgat moet gieten. Of dit nou een gepast item is? Maar wel handig om stekje in te zetten.

Cor wordt gebeld: ok, wat leuk, nou geweldig. Het is Macha van het appartement, het zwembad is open. We kunnen er vanaf nu gewoon in met de sleutel. Heerlijk, ik neem gelijk een duik, ook Cor komt even afkoelen.
Quint duikt er voor het eten nog even in terwijl het Kevin vanavond als het donker is  leuker lijkt.
We zitten nog lang buiten en genieten van een warme avond. Morgen wordt het 28 graden. Fijn dat het zwembad open is.

Zaterdag:

Geen wekker voor de jongens. De stage zit er op en ze hebben alle lovende woorden ook op papier, ondertekend door een van de begeleiders.
Cor en ik plunderden Carrefour om de als sneeuw in de zon smeltende voorraden aan te vullen.
Het is een warme mei dag, de merels zingen schel onder de gesnoeide oleanderheg.
De mussen wagen een poging om op ons terras broodkruimels te pikken terwijl de salamander op het lage stenen muurtje in de zon ligt op te warmen.

Het zwembad20230430_220833-COLLAGE

Na de siësta lopen Cor en ik naar het zwembad. Het water is heerlijk verkoelend maar niet koud. De jongens komen ook even kijken. Ze geven een show, bommetje, duiken in allerlei uitvoeringen. Dan blijkt dat er attributen moeten komen nl. stokken. Misschien willen ze de historische japanse vechtsport beoefenen. Het is ons niet helemaal duidelijk. Ze verdwijnen richting de winkel.
Twee bezemstelen en twee blikjes sprite slepen ze even later mee naar hun hol.
Na het eten is het troep opruimen geblazen. Oma doet de keuken, jongens de kamer en opa Cor het terras.
De temperatuur blijft hoog vannacht, heerlijk om buiten te zitten. Na vandaag zal het wat koeler worden.

Zondag:

De zon heeft moeite om door de wolken te komen maar de temperatuur is lekker. Het gezamenlijk ontbijt is niet meer aan de orde aangezien de uit bed kom tijden niet meer synchroon lopen.
We spreken af dat we om half drie naar Fuengirola vertrekken om daar de boel te verkennen. Er moet een digitale aardrijkskunde meeting verschoven worden naar vanavond negen uur, maar dat blijkt geen probleem te zijn.
Na een kwartiertje rijden proberen we de auto te parkeren. Dat valt nog niet mee. De Spanjaarden hebben een lang weekend, ivm de een mei viering en zijn massaal naar de kust gekomen.
Maar het lukt….een lastig plekje waar Cor de voor ons grote auto prachtig scheef in weet te parkeren.

Uitstapje naar FuengirolaKunst aan de kust20230430_160752

We gaan aan de wandel. De jongens in hun eigen tempo op zoek naar avontuur en wij wat langzamer op zoek naar de dichtstbijzijnde geocache.
We kunnen twee caches loggen voor we om vier uur neerstrijken op de afgesproken plek, het terras van de Mac Donalds. Quint komt met beschadigde knieën en een schaafplek op zijn elleboog samen met Kevin bij ons zitten. Er stak een tegel wat ongelukkig uit de stoep. ‘ t Ja het kan de beste overkomen.

20230430_172913

Maar Q is wel wat gewend. Na een ijsje en een koud drankje lopen we weer richting de auto. Onderweg pikken we nog even een cache op. Q blijkt een goede speurder te zijn.

20230430_154810

De avond wordt gevuld met aardrijkskunde, de Hulk op tv, de trip van morgen voorbereiden en huishoudelijke activiteiten.

1. Jan van Rooijen:
    2 mei 2023