Deel 4, meivakantie Calahonda

6 mei 2023 - Fuengirola, Spanje

Woensdag:

20230503_104815

We ontbijten met z’n vieren om tien uur,. Aansluitend doen we wat huishoudelijke klussen. Kevin hangt de was op, Quint veegt het terras aan en ik doe de afwas. Kevin moet vanmiddag weer online voor een aardrijkskunde project. Maar eerst gaat hij met Quint even er op uit om lekker van de zon te genieten. De warmte buiten brengt de heren al gauw terug, ze vinden binnen verkoeling.

20230504_134504

Cor en ik gaan wandelen, we lopen over het vlonderpad langs de zee.

20230503_113153

Er lopen veel toeristen, vooral Engelsen met in en in witte benen. We komen weer bij  de plek waar we gezocht hebben naar een geocache, die we helaas niet konden vinden. We doen nog een poging. Gevonden, triomfantelijk laat Cor me het kleine doosje zien. Ik krabbel onze teamnaam en de datum op het piep kleine logrolletje.  We lopen langzaam weer terug naar huis.
Na de lunch luieren wij op het terras, in de schaduw. Onze student zit boven bij de airco hard te werken aan zijn project terwijl Quint zijn Engels update  bij een spannende serie, met Engelse ondertiteling, die zich afspeelt in een warm oord.  Om twee uur is Kevin klaar en komt hij beneden een hapje eten.

20230503_101000

Dan is het tijd  om even te ontspannen en er weer met zijn maatje er op uit te gaan. Het kan nu nog, volgende week zitten ze weer in de schoolbanken.

Donderdag:
We slapen lekker uit. Niet lang hoor, want het wordt toch wel warm op de kamer. Cor en Quint zijn al op en zitten ieder op hun eigen manier wakker te worden. Als we allemaal ontbeten hebben, wordt het tijd om te douchen, het huis op te ruimen, de spullen te verzamelen en de koffer te pakken. Wanneer de koffer en de tassen volgepakt beneden staan en de kamer netjes is opgeruimd moet het afval nog even worden weggebracht. Aan de overkant van de straat staat een rij met afvalbakken: glas, plastic flessen, papier en restafval.
De jongens lopen gelijk door naar de winkel om verse broodjes te scoren.

20230504_15170820230504_151713

De catering op een vliegveld is onbetaalbaar en een broodje is snel gesmeerd. Nou ja, snel? De broodjes worden belegd met kaas, ham, komkommer, knoflookworst, sla en tabasco en tomatensalsa.
Onze tieners hebben een gezonde eetlust en omdat het een latertje gaat worden maak ik een warme lunch.. Penne met ragout. Het verbaast de heren, terwijl ik het gisteren, naar mijn idee, toch duidelijk verteld heb..
Dan is het tijd om te vertrekken. In de auto is het warm. Cor brengt ons in no time naar Malaga AirPort waar gelukkig voldoende plek is om te parkeren.

20230504_225711-COLLAGE20230504_164853image

We zijn mooi op tijd. Een laatste knuffel en de heren verdwijnen achter de douane. Goede reis jongens.

IMG-20230504-WA0002

Iets na elven komt er een app.je met bovenstaande foto van de vader van Quint: “we hebben ze”.
Nog een paar uur rijden met de auto en dan lekker je eigen bed in. Alvast welterusten voor straks.