Een dag met een gouden randje

28 september 2021 - Harderwijk, Nederland

De zon schijnt en de weervrouw voorspelt een mooie zonnige dag.
We gaan er op uit en starten in Nunspeet  met een korte kunstroute in nagedachtenis aan de vele kunstenaars die zich lieten inspireren in dit mooie Veluwse plaatsje, oa Jos Lussenburg. Op de foto zie je de hedendaagse, voor iedereen toegankelijke, spontane kunst.

Kunst in Nunspeet
We verlaten Nunspeet en rijden door naar Harderwijk.
Hier pakken we de fiets en gaan op zoek naar bijzondere historische plekjes. We komen langs de hortustuin en  de Universiteit van Harderwijk waar Boerhaaven en Lineus studeerden.

Mooi HarderwijkIn het stadspark, achter het snijhuis  ( het huidige museum van Marinus van Dokkum ) komen we de bronzen snijtafel tegen. Een wat luguber kunstwerk , als je darmen, een hart en andere restanten in een mand onder de tafel ziet liggen. De schedel op de tafel glimt in de najaarszon.

De snijtafel , anatomisches in Harderwijk
Als we op een bankje in de zon wachten op onze bestelde lunch komt heel toevallig de jongste dochter lachend langs wandelen. Gelukkig heeft ze even tijd voor een babbeltje en een drankje.

al met al,

Een dag met een gouden randje.