Benidorm

25 januari 2022 - Calpe, Spanje

*Vandaag kiezen we voor Benidorm. Een dagje de toerist uithangen en kijken of we de Benidorm Bastards in hun scootmobielen tegenkomen.
We parkeren vlakbij het strand op een gratis parkeerplaats.

Boulevard

*Op de autovrije boulevard is het gezellig druk. Goed gekapte, met gestifte lippen, dames lopen op laarsjes, aan de arm van hun echtgenoten. Stoere mannen met grote tatoes begeleiden hun vriendinnen die wandelen in een gezellige kleurrijke legging op teenslippers. Een tandem-scootmobiel staat geparkeerd voor een overvol terras. Een stel, ieder op een scootmobiel, rijdt ons geruisloos voorbij.
“Mochten wij ooit slecht ter been worden dan huren wij hier ook zo'n geval hoor.”
Cor lacht..” maar dan ga ik wel voorop hoor”

*Bling.bling, tassen met asymmetrische vlakken, vesten ..ach noem maar op..
Alles is leuk en niet duur in Benidorm. En Astrid en Sylvia hebben beide twee mannen thuis voor wie ze eigenlijk wel iets mee zouden willen nemen…maar wat….

Balcon del MediterraneoGenieten

*We lopen naar Balcón del Mediterráneo, het mooiste uitzichtpunt van de stad. Er staat een koude wind en de zon verdwijnt regelmatig achter de voorbij drijvende wolken. We vinden een tafeltje op een terrasje net als de zon even schijnt.  Even genieten van een drankje.

Van af “het balkon”

*En dan weer verder de stad in. Kijken, kijken niet kopen. Ze hebben hier ook zo veel leuke winkeltjes. Maar alle aankopen moeten wel in de handbagage kunnen. We lopen richting de Mac Donald waar Sylvia en ik twintig jaar geleden hadden afgesproken maar elkaar mis liepen. Er bleken, achteraf, twee Mac’s te zijn. Helaas hadden we toen geen mobieltjes, whatsapp en konden we geen locatiegegevens delen.

Ook bij de Mac is de keuze reuze.
Als we uiteindelijk het fastfood op een dienblad voor ons hebben staan belt Kevin. Er is iets verdwenen in huis en mam weet het vast te vinden. En inderdaad……

Snacken bij de Mac

*L'Aiguera Park ligt er verlaten bij. De grote betonnen schalen en de hoge palmbomen omzomen de fraai betegelde laan. Wat ontzettend jammer dat de zon nu niet schijnt.

Theater

Het openluchttheater wordt gevolgd door de stierenvechtersarena.

Park van L’AigueraParkStierenvechtersarena

*Benidorm in vogelvlucht.
Het schemert al vroeg vandaag, we gaan de auto zoeken.