4e etappe Bilbao - Guadalajara

25 oktober 2021 - Guadalajara, Spanje

25 10 2021

Grand hotel Bilbao

Vanmorgen rijdt Cor met veel behendigheid door de nauwe gangen van de parkeergarage naar de uitgang, waar hij de auto voor een hek, op een gigantische steil stuk, op de handrem zet omdat hij op de knop aan de wand aan de linkerkant moet drukken zodat het hek open gaat, Ik zit er als versteend naast met het zweet in de handen. Wat vind ik dit verschrikkelijk.

De navigatie leidt ons de stad uit, naar de snelweg , richting Madrid.

We hebben de afgelopen dagen genoten van al het moois wat Rouen,  Bordeaux en Bilbao te bieden hadden. Er liggen heel veel mooie historische steden op onze route maar welke wil je bekijken. Hoe bepaal je je keus.

Wij zijn eigenlijk nuchtere provinciale cultuurbarbaren. We weten wat we mooi vinden en niet mooi vinden maar laten ons af en toe ook graag verrassen. Geschiedenis is leuk, maar graag niet overvoeren met  te veel informatie.

Bergen omarmen de snelweg

De bergen omarmen de snelweg die bochtig richting Soria loopt. De loofbomen dragen ook hier hun najaars tooi. De warme kleuren lopen van donkergroen naar okergeel, van rood naar oranje tot bruin. Prachtig dit is genieten.

Herfst kleuren
Loofbomen verdwijnen en er komen steeds meer naaldbomen. De omgeving veranderd.

Druiven, heel veel druiven met blad in rode herfstkleuren en grote bodegas passeren we als we even van de grote weg af zijn en binnenwegen volgen.

Een klein dorpje

In Soria lopen we even de Le Clerc supermarkt binnen voor de lunch inkopen. Stokbrood, croissants, druiven en bananen. Onderweg willen we op een leuk plekje  gaan we lunchen.

Maar er komen geen parkeerplaatsen. We rijden al een behoorlijke tijd zonder een rustplek tegen te komen. Als we eindelijk een plek vinden hebben de eigenaren de rood gele Spaanse vlaggen dan ook uitgehangen.

De vlaggen gaan uit, eindelijk een parkeerplaats

Na de lunch rijden we door naar Guadalajara. Deze plaats hebben we gekozen na aanleiding van het bekende nummer van Elvis.

Internet vertelt ons dat de Mexicaanse stad Guadalajara naar deze Spaanse stad is vernoemd.

De plannen voor morgen zijn bijna uitgewerkt. Toledo wordt de eindbestemming. Een prachtige stad met een historisch verleden. We zullen zien wat morgen het heden laat zien

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jan van Rooijen:
    27 oktober 2021
    Hier zijn de bomen met hun herfstkleuren ook mooi. Maar in het warme buitenland altijd mooier. Geniet er van.