2e etappe Rouen - Bordeaux

21 oktober 2021 - Bordeaux, Frankrijk

Na een nacht van heftige regens om half 10 in de auto gestapt voor een flink aantal kilometers.

Na alle toestanden met parkeergarage van gisteren hoopten we rustig richting zon te rijden. Dat rustig (130 km/uur) lukte nog wel, maar de toestanden kwamen ook. Vlak voor Bordeaux komt Emmy met een ogenschijnlijk simpele vraag...hebben we nog genoeg benzine? Druk met allerlei andere dingen heb ik daar nooit meer op gelet. Ja hoor....nog maar 2 streepjes op de meter en een geel knipperend lampje. Oeps, tolweg Frankrijk.....kan dus wel even duren voor volgende pomp komt. Maar valt mee....bord aan de kant van de weg ......over 1000 meter benzinepomp.....acuut naar rechts gestuurd tussen de vrachtwagens op de rechterbaan door. Gelukkig probleem opgelost, had vervelend kunnen zijn, zonder benzine op Franse tolweg.

Het hotel bij Bordeaux is snel gevonden. Op het moment dat ik de auto af wil sluiten, heb ik een probleem.....de sleutel kan ik niet vinden. Hoe kan dat nou? De auto kan toch niet starten als er geen sleutel in de buurt is? Blijkt dat Emmy de reservesleutel in haar tas had, dus dicht genoeg bij om auto te starten. Overal in auto en broekzakken gezocht. Geen sleutel! Zit ie in jaszak? Nee heb geen jas aangehad vandaag. Nou ja..dan de rest van de vakantie maar met reservesleutel.

's avonds rondje gewandeld in de buurt van hotel....jas aan.....hand in de zak.....sleutel!!!!.....bij nader inzien, ik heb jas aangehad om 's morgens van hotel naar auto te lopen. Beter nadenken cor.....paniek voor niks dus.

Omgeving Bordeaux

1. Ginie:
    22 oktober 2021
    Vader is op stap:.....zit m'n dasje goed? Zit m'n jasje recht....etc. Als je dat iedere dag zingt, dan komt het vast in orde! ( helaas ken ik de tekst van Toon niet meer goed maar misschien op te zoeken?)