Week 4 - Calpe

10 februari 2022 - Calpe, Spanje

Cor heeft een loopneus maar voelt zich verder niet echt slecht. Bij de apotheek kopen we vier zelf testen.
Het heeft lang geduurd maar Corona heeft ons ingehaald. Positief……we doen een berichtje uit naar Aranka en Milena die deze week een paar dagen komen logeren. Hoe verder.

Een extra appartement

We huren voor de dames een ander appartement, in ons complex, dan kunnen we alle kanten nog op. De meegenomen medische mondkapjes geven meer bescherming en zo kunnen we ons redden.
Dropjes, paaseitjes, stroopwafels en een groene dino komen voor ons uit de kleine koffers. Wat lekker en leuk.

Afstand

Op het balkon zitten we met de ramen open en soms een deken over tijdens het eten. Na het afruimen een kopje koffie, of een wijntje en gezellig napraten over de dag die de dames samen hebben gevuld met activiteiten.

Ik begin ook symptomen te krijgen en doe rustig aan. Kook met een mondkapje op en was heel vaak mijn handen.
Maar de angst zit er in. Afstand, goed opletten, voorzichtig….

Toch is het heel gezellig.
De dames winkelen, bezoeken de kringloop,  de spaanse trappen, het mooi pleintje met de sinaasappelbomen vlakbij het museum ( was gesloten).

Shoppen bij de Jysk en bij andere leuke winkeltjes. Ze scoren blingbling en een hemdje.

Stoere meiden op de rotsHet padEen ruig deel van het padVoor de tunnelDe top

Vandaag lopen ze de rots op. Via de app houden we contact. Waar zitten jullie?
Ze sturen foto’s van de tunnel met het touw, de uitzichtpunten, de geelpootmeeuwen en het moeilijk begaanbare pad. Maar ze bereiken de top.

T o p p er s !

Helemaal TOP dames!

Het was al met al een rare week die niet aan onze verwachtingen heeft voldaan. Jammer..maar we hebben we toch het beste van gemaakt.
Donderdag vertrekken de meiden na nog een laatste souvenir te hebben gescoord.
We zijn blij als er een berichtje komt dat de meiden een goede vlucht hebben gehad en op tijd zijn geland.

Ons reisplan hebben we definitief aangepast. De reeds geboekt 4 dagen Valentia worden geannuleerd en ook Barcelona is van de baan.
Zaterdag vertrekken we, over de snelweg, richting de Veluwe. Jammer maar voor nu de beste optie.

1. Jan van Rooijen:
    10 februari 2022
    Ik wens jullie beterschap en een goede terugreis.
  2. Ginie:
    10 februari 2022
    Van harte beterschap gewenst! Fijn dat Milena en Aranka het wel leuk hebben gehad, ondanks alle beperkingen bij jullie. Nu thuis op naar het voorjaar. Voor nu...rustig aan en beter worden! Xxx