Week 3 - Calpe

10 februari 2022 - Calpe, Spanje

De rots
We komen moeilijk op gang de eerste dag na het vertrek van de meisjes. Het huis is leeg en we hebben geen plannen. De donkere wolken hangen boven het bijna zwarte zeewater. Toch maar een eindje over de boulevard wandelen. Steeds meer terrasjes en winkeltjes sluiten hun deuren. We zien op de deuren posters hangen met teksten als: holiday, back 01 03 2022. Er wordt schoongemaakt, muren gestuct en diverse andere andere onderhoudswerkzaamheden worden uitgevoerd.De haven bij nachtAvondwandelingEven een ommetje

We maken een romantisch avondwandeling langs het verlichte pad naast de rots. Het is een zwoele avond, de golven klappen met veel gespetter tegen de rotsblokken. Een zacht briesje verspreidt de zilte avondlucht terwijl wij kijken  naar de lampjes van Benidorm.

Er is van alles te koopKijken, kijken niet kopenTuincentrum

Het bloed kruipt waar…..
We fietsen naar een tuincentrum. Cactussen, palmen, bougainville, zomerbloeiers en nog veel meer mooie planten voor hier. Terracotta bloempotten en vazen. Het blijft bij kijken, kijken niet kopen.

Imposant

Fietsen in de laagste versnelling met de hoogste ondersteuning brengt ons in een prachtige villawijk. Spierpijn in de kuiten en de boven benen maar het uitzicht is het meer dan waard. De terugweg, de heuvel af is een makkie.

Boven op de heuvelPark op de heuvel

Wil je een gebakken of een gekookt eitje bij de lunch.
Nou, gebakken zou wel lekker zijn.
Ok, dan ga ik even twee eitjes bakken. Ik loop naar de keuken. Zet de pan op de kookplaat en die er een scheutje olijfolie in, druk op de aan knop en op de knop voor de zone die ik wil gebruiken. Haal de eitjes uit de koelkast en snij stukken stokbrood en pak de borden. Pak een eitje en tik deze tegen de rand van de koekenpan, klets..niets. Nog een keer, klets….niets, nog een keer
Dat kan toch niet…het ei lijkt wel van rubber….ik bekijk het ei van dichtbij en zie wit tussen de gebroken bast. Krijg nou wat…..het is een gekookt ei. Hoe bestaat het. Ik check de spaanse tekst op het doosje waar de eieren in zitten. Inderdaad het staat er gewoon op. Zes gekookte eieren. Lachend loop ik naar het balkon,
Lief, wat zou je zeggen van een lekker gekookt eitje bij je brood?

Wandeling langs nieuwe wegenKeep balans

We wandelen over de rommelmarkt, de boulevard en door het centrum.

Nog een paar weken en dan gaan we Spanje weer ruilen voor de Veluwe.
Cor zou wel langer willen blijven maar ik vind het wel weer fijn om naar huis te gaan.