Week 1 - Calpe

22 januari 2022 - Calpe, Spanje

*Een heerlijke wandeling rond het zoutmeer. We zetten de auto bij de Lidl neer om van daaruit een wandeling van 2,7 kilometer rond het meer te starten. Op het informatiebord staan foto’s uit vervlogen tijden van de zoutwinning.

ZoutwinningPlassen van de regen*De regenbui van gisteravond heeft veel water laten vallen. Het lemen pad is op sommige plaatsen dan ook heel erg glibberig. Voorzichtig lopen en goed uitkijken dus. Bij speciale vogelspotpaatsen nemen we de tijd om de flamingo’s door de verrekijker bespieden. Een prachtig natuurgebied.Flamingo’s spottenCalpePad rond het zoutmeerZoutmeer

*Ook bekijken we de mogelijkheden om de auto dicht bij de stad te parkeren, dit als voorbereiding voor komende weken wanneer de dochters komen logeren.
Het is nog een hele puzzel.

*Ook hebben we onderzoek gedaan naar het openbaar vervoer. Ook zo’n puzzel. Het station hebben we ergens buitenaf  gevonden maar  er zijn maar drie parkeerplekken, op dat moment bezet door 1 auto en 2 motoren, dat is niet echt handig dus. Het busstation is vlak bij de gevonden parkeerplaats voor het centrum maar hoe en wat verder moeten we nog onderzoeken.

*Boodschappen hebben we deze week met de auto gedaan. De koelkast kan niet leeg zijn als de meiden komen. Wel schrokken we even toen de lift het niet deed…..met volle boodschappentassen naar vier hoog is een hele klim maar gelukkig was het gauw opgelost.

*De wandelschoenen worden hier intensief gebruikt. Vanmorgen moeten ze weer aan de bak voor een wandeling die gedeeltelijk rond de rots loopt. We hebben dat al eens gedaan maar nu gaan we langs de andere kant. Er zou daar een geochache moeten liggen die we graag willen loggen.

Rond de rotsDe eerste poging, een steile weg heuvel op brengt brengt ons niet waar we heen willen. We lopen terug. Zouden we langs de boulevard moeten lopen?
Ja, hier is een pad, over de rotsen, een trapje op, trapje af en weer over de rotsen en dan een glibberig giga steil pad op. Dat gaan we dus niet doen. Het is een uitglij / beenbreekpad en dus slaan we die toch maar over.
“ de wereld ligt vol met geochaches dus deze zullen we niet echt missen”

We gaan op een muurtje zitten om een nieuw plan te maken. Dan zien we opeens mensen op een pad onderaan de rots. Hoe komen ze daar? We blijven kijken hoe ze lopen en gaan opzoek naar dat pad.
Binnendoor een lange trap op, links af door een fraaie poort waar een naam van een hotel op staat. Het hotel is er blijkbaar niet meer want we komen in een park. Hier moeten we zijn. We lopen over een, voor ons begaanbare , rotspartij naar een prachtig uitzichtpunt waar een bankje in de zon op ons staat te wachten. Een geelpootmeeuw flaneert op het muurtje voor ons.
De geochache kan al snel worden gelogd.

Geelpoot meeuw

Vanmiddag komen onze gasten aan op vliegveld Alicante. Al snel bereikt het nieuws ons dat de geplande vlucht vanaf vliegveld Eindhoven niet door kan gaan door de dichte mist. De luchtvaartmaatschappij zet bussen in om de reizigers naar vliegveld Weeze te brengen. Het gaat dus allemaal wat langer duren.

We pakken de fietsen en gaan maar even op zoek naar de zaterdagmarkt die we al gauw vinden. Het is er niet echt druk maar met de fiets aan de hand toch minder handig.

De berichtjes gaan heen en weer maar uiteindelijk gaan de meisjes toch de lucht in.
Tot ieders opluchting landen ze om iets over zessen. Het is bijna donker als we richting calpe rijden.

Op naar Alicante
Maar morgen schijnt hier weer de zon !