Terugreis

18 oktober 2023 - Oldebroek, Nederland

Cor gaat nog even vier croissantjes en een stokbroodje halen.
Ik pak de tassen en zet koffie. Om half elf is het appartement opgeruimd en alle spullen zijn gepakt. Nog even langs het strand wandelen en dan een terrasje pakken. Het is druk op het terras. Griekse mannen praten vurig en luid bij een kop koffie en een watertje.

20231017_12392520231017_104556

Twee mannen spelen met een komboloi, een kralensnoer, de specifieke manier van draaien blijkt een gewoonte te zijn tegen verveling.
Tijd om terug te gaan, te verkleden en op de afgesproken plek op de bus te wachten.
De busrit duurt maar tien minuten. Na de security gaan we op zoek naar  gate 13. We sluiten aan bij de boardingrij maar worden tegen gehouden. We hebben geen goede boarding pass. De vlucht is omgeboekt, we krijgen een nieuwe pass en andere zitplaatsen.

20231018_201723-COLLAGE20231017_16255320231017_195755

Ik zit bij het raam en Cor zit naast mij. De beenruimte is veel te krap. We krijgen koffie of thee met een chocolade muffin gevolgd door een tweede kop thee of koffie.
We landen mooi op tijd en zijn blij dat we onze benen weer kunnen strekken. Met de rugzakken op onze rug lopen we naar het perron waar de trein naar Zwolle een paar minuten op zich laat wachten.

20231017_194615

In Zwolle stappen we over op de bus die ook een paar minuten op zich laat wachten.
Voor ons huis stappen we uit. Nu zit het er echt op.
Het openbaar vervoer was prima geregeld. We hebben de auto niet gemist (misschien wel een heel klein beetje)

Rhodos, we hebben genoten van Rhodos Stad,  het zwemmen, het spotten van de vliegtuigen en de karaoke en natuurlijk de zomerse temperaturen.

20231012_091106

Nu zullen we weer moeten wennen aan de rust en de kou.
Oost, west, thuis best.

Welkom In Nederland
    Jan
  2. Ginie:
    19 oktober 2023
    Welkom thuis! En vwb de kou....vandaag 16 graden in Baak en prima wandelweer!