Rhodos, dag drie
29 september 2023 - Pastida, Griekenland
Donderdag
Op het vliegveld van Rhodos, ook bekend als Diagoras Airport, komen en gaan jaarlijks 5 miljoen reizigers. Het vliegveld ligt 14 kilometer ten zuiden van Rhodos stad en 4,2 kilometer van ons appartement Emerald Hotel in Kremasti.
De vliegtuigen razen met donderend geweld boven ons door de lucht. Een zoemend geluid gaat voor de vogel uit om dan ineens over te gaan in een hels kabaal, gevold door de met lampjes verlichte, glimmende metalen vogel. Op 160 meter hoogte, recht boven ons.
Zo snel als hij zich aanmeldt is hij ook weer verdwenen.
Storen wij ons er aan? Nee hoor, hier niet, we hebben vakantie. We kijken elke keer naar boven om het wonder te aanschouwen. Hoe weer een glanzende zware vogel met een buik vol zonaanbidders uit de lucht komt glijden om enkele seconden later te landen op het asfalt van de landingsbaan van Diagoras Airport. Cor vertelt na een blik op zijn mobieltje waar de vogel vandaan komt. Het blijft toch wonderbaarlijk.
Gisteravond hebben we tot in de kleine uurtjes buiten op ons balkon gezeten. Karaoke luisteren, een enkele nachtvlucht met zonaanbidders spotten en als laatste kijken hoe de bliksemflitsen de lucht boven de zee uitlichten en de dikke regendruppen op de balkonrand uit elkaar spatten. Geweldig entertainment dus.
Vanmorgen scheen de zon weer volop. Na het ontbijt maakten we een wandeling naar het strand. Langs de kust lopen we over de weg in de schaduw.
We zoeken een geo.schat die we niet vinden. Maar wat maakt het uit. We vinden een mooi bankje in de schaduw. Een mooie plek om even te kijken hoe hier de lokale senioren over de kiezels het water in lopen. Hand in hand, rustig, stapje voor stapje, in evenwicht blijven, en dan door de knieën.
Het wordt een hele uitdaging maar we gaan het proberen.
Het water is heerlijk. We drijven in het zoute nat in de volle zon. Genieten !
Maar dan er weer uit….
De middag vullen we met luieren aan het zwembad en boodschappen doen.
In onze wat primitieve keuken bereid ik een simpele warme hap.
Met een avondwandeling langs het strand sluiten we de dag romantisch af.








- Jan van Rooijen: Welkom thuis
- Ginie: Fijn dat jullie er weer zijn!…
- Cor en Emmy: Afgesproken
- Ginie: Fijne laatste week gewenst!…
- Ginie: Leuk!! Een aflevering om…
Alle reacties »