Malgrat de Mar

26 oktober 2022 - Pineda de Mar, Spanje

Wat een fantastisch ontbijtbuffet, er is van alles. We nemen het ervan calorieën of geen calorieën, het smaakt allemaal voortreffelijk.
Dan wordt het tijd om de auto te zoeken, fietsen uit te laden en een leuk tocht  langs de zee te maken.
In de auto ruikt het ontzettend naar benzine.
Ik gooi de eerste jerrycan leeg in de tank dan is hij maar weer leeg, zegt Cor terwijl hij de dop van de van afschroeft.
Klok,klok,klok de vloeistof loopt langzaam in de tank. Er is zelfs plek voor de genezing uit de tweede can.

image

We fietsen de heuvel op naar de toren Del Castell. Ik herinner me nog dat we hier vijftig jaar geleden heen liepen over een smal grint paadje door een onontgonnen gebied. Het was toen een nietszeggende ruïne maar het was wel een leuke, best zware wandeling. De geasfalteerde weg van nu is zo steil dat we van de fiets moesten afstappen. Het torentje is mooi gerestaureerd en een informatiebord vertelt over het verleden. Het uitzicht is formidabel.

Het torentje van Malgrat

Uitzicht

Onze volgende stop is de kerk. Ook deze is mooi opgeknapt. Ook het pleintje waar zondagavond de Sardana gedanst werd vinden we terug maar het straatje van het hotel Mare Nostrum herken ik niet meer. Alle straatjes zijn hier wel prachtig.

De kerk van MalgratHerinnering aan de sardana

We pakken een terrasje en proeven de olijven die bij ons drankje geserveerd worden.

De dag sluiten we af met een drankje op het balkon. Het was weer genieten vandaag.

Mooie straatjes