Dag twee Malgrat de Mar

27 oktober 2022

Dag twee Malgrat  de Mar

De markt van Blanes

We lopen al vroeg op de markt in de straat achter ons hotel. Truien, jurkjes, ondergoed, schoenen en tassen pronken op de kraampjes. T-shirts met de vreemdste teksten kun je hier kopen, leggings met een print en handtassen voor heren en dames. Een kleurrijk schouwspel maar nog kleurrijker zijn de bezoeker van de markt.

Op de fiets naar Blanes. Er is een goed fietspad langs de kust. Al moet je wel goed op letten voor de scheuren en de kuilen in het asfalt.
We moeten een stuk omrijden om bij een brug over een brede rivierbedding te komen. We rijden over een stuk smalle landweg. Spaanse landbouwArtisjokken

Bonen, kool en sla worden op de velden verbouwd maar ook artisjok. Het is een prachtige route waar we natuurlijk even moeten stoppen omdat er een geocache verstopt is die we graag willen vinden. Hij is goed verstopt, ik geef de moed op en ga foto’s maken. Cor zoekt nog even verder en met succes.

Landweggetje

Er ligt een grote rotspartij voor Blanes. Die hebben we ooit beklommen heel lang geleden met de drie oudste kinderen.

De rots van Blanes

Ondanks dat het zomers warm is, is het strand bijna leeg. Voor eind oktober is het hier ook zeer warm.

Morgen verlaten we Malgrat en gaan we een paar dagen naar Valencia. Welterusten.