4e Traject: Malgrat de Mar -Valencia

28 oktober 2022 - Valencia, Spanje

Na een laatste rondje langs het ontbijtbuffet nemen we nog een kopje koffie en een sapje. Het wordt nu tijd om te gaan. Onze bestemming van vandaag is Valencia, waar we drie overnachtingen hebben geboekt.

Smikkelen en smullen

Cor stelt de Tomtom in en we beginnen aan de tocht. Een dunne mist die met vlagen het landschap bedekt trekt langzaam weg maar de zon wil nog niet te voorschrijf komen. Het is druk op de weg. ‘t Ja vrijdag, niet zo gek misschien, de mensen gaan vroeg met weekend.
De navigatie wijst ons de weg naar het binnenland.
Dat klopt niet, we gaan niet goed, reageert Cor. We nemen de eerste afslag en controleren TomTom. Er is iets mis gedaan. Cor geeft de correcte bestemming in, het hotel net buiten Valencia, en we rijden terug naar de AP7.

De velden met sinaasappelbomen trekken aan ons voorbij.
Vele bomen lijken versierd met de oranje kerstballen en anderen zijn alleen maar groen. Hoe werkt dat eigenlijk met deze appelsienen.
Ik lees op het internet dat de vrucht wel twee maanden aan de boom kan blijven hangen als hij al rijp is en dat verschillende rassen allemaal een andere pluk periode hebben. De pluk loopt dan ook van eind oktober tot eind mei. De eerste sinaasappel wordt geplukt nadat er een koude periode is geweest, Hierdoor ontwikkelt hij de zoete smaak en de kleur van de schil.
En ja ze worden een voor een met de hand geplukt.
Als Cor de auto voor het hotel parkeert gaat de telefoon. De belafspraak van het Isala. Alles ongewijzigd maar wel de bloeddruk weer eens op laten meten. Het tweede goede bericht van Isala deze week. Altijd goed zo’n APK voor oude knarren!

Hotel dicht bij het vliegveld

Nog even de benen strekken en een patatje scoren bij de burgerking. We verblijven in een een hotel vlakbij het vliegveld van Valencia, als je uit ons slaapkamerraam kijkt  zie je de vliegtuigen staan. Het geluid wordt door de dubbele ramen goed tegen gehouden. We hebben een mooie ruime kamer, dit keer  ook weer met koelkastje en tv.

Carlo gerelateerd

Hier in het plaatsje Manises zijn veel garages, opslagruimte en andere cargo gerelateerde bedrijven. Het is een vreemd oord, maar het heeft wel een burger king, mercadona, hotels en een metrostation. Geen wonder, komen we achter, er is een grote woonwijk tegenover al deze dingen. Ik vind het in het donker toch best een beetje creepy.

We maken het niet laat, morgen gaan we fietsen in Valencia.