Haarlem IV 2023

7 september 2023 - Oldebroek, Nederland

De hotelkamer ruimen we op en de auto vullen we met fietsen en tassen. We gaan naar Zandvoort aan de zee.

20230907_095808

Even na tien uur parkeren we de auto en lopen we richting het strand. Op een bankje in de zon kunnen we alles mooi overzien. Op de boulevard staan zonnebrandcrème-automaten waar iedereen gratis zonnebrandolie kan pakken. Een goed initiatief van het KWF waar wij ook gebruik van maken.
Er is al een stroom mensen op gang gekomen vanaf het station naar het strand. Veelal vrouwen.

20230907_104031

Leveranciers bevoorraden de strandtenten, personeel maakt zich op voor een drukke dag en de eerste badgasten liggen al op hun handdoek en enkele zwemmers liggen al in het water. Zandvoort aan Zee.
De vlaggen van het Formule 1  evenement hangen slap naar beneden bij gebrek aan wind. Op een blinde muur hangt een schilderij van Max Verstappen.

20230907_101818

We moeten terug naar de auto, de parkeertijd zit er op.
Wat doen we nu? Richting huis en dan nog even zwemmen bij Bussloo.
We rijden voor de files uit maar de drukte is, ondanks dat, heftig. We prijzen ons rijk dat we hier niet elke dag hoeven te rijden.
De Tom.Tom geeft de route aan maar kan ons niet om de file, veroorzaakt door een auto met pech, heen leiden.
Bij Bussloo is het niet druk. We zetten onze strandstoelen op een plekje in de schaduw, onder de bomen, aan het water. Geen Zandvoort maar wel relaxed.

20230907_125634

Geen zee maar wel lekker zwemwater.
we rijden het laatste stuk naar huis waar we op ons eigen terras genieten van een zwoele zomeravond.

Onze citytrip naar Haarlem zit er weer op.

1. Jan van Rooijen:
    8 september 2023