De eerste dag in Cala de Mijas

31 oktober 2021 - La Cala de Mijas, Spanje

Ook in Spanje is vannacht de wintertijd ingegaan. Voor ons maakt het niet zo veel uit. We hoeven vandaag helemaal niets. We slapen wat langer uit en ontbijten op ons balkon.

AppartementHet balkon

Gisteren heeft Robert ons het appartement laten zien en de sleutels overgedragen. Het is precies zoals op de foto’s. Omdat ik deze zelf niet beter kan maken hier wat foto’s van de verhuurder die hij heeft geplaatst op internet.

De woonkamerSlaapkamer

Inmiddels heb ik ons eerste dinertje gekookt en het eerste wasje gedraaid en opgehangen.

De keuken

Via een lange hoge loopbrug over de snelweg ben je in zo'n tien minuten bij de Lidl. Ze hebben er vanalles. Wel moet je het in tassen, rugzakken lopend naar huis brengen. Voor de eerste levensbehoefte  was dat goed te doen.

Vandaag is het acclimatiseren. Boodschappenlijstje maken voor morgen, auto leegmaken, alle spulletjes een plekje geven zodat we het makkelijk weer kunnen terug vinden.

Markt met lokale productenDonkere lucht
Aan het eind van de ochtend maken we een wandeling. De lucht is zo donker dat ik bang ben voor een helse regenbui. Gelukkig komt het niet zo ver. We kuieren over een markt waar de lokale bevolking hun lokale producten verkoopt.Wandeling langs de kust
We lopen verder langs het strand, de zon schijnt en het is toch heerlijk ondanks de bewolking en de harde wind. Een jonge surfer laat zijn kunsten zien waarna toeristen applaudisseren. Ook wij bekijken het schouwspel vol bewondering vanaf een van de vele bankje in het net doorgebroken zonnetje. Wat een heerlijke zondagmiddag.

1. Ginie:
    Heerlijk! Geniet! Xxx
  2. Jan van Rooijen:
    1 november 2021
    Ziet er mooi uit. Neem het er van. Succes.
  3. Ginie:
    1 november 2021
    Heb je aan de site zitten sleutelen Cor? Ik kan nu de reacties van Jan lezen! Leuk!