Benidorm 2025 week 13
3 februari 2025 - Torrevieja, Spanje
De rode vlag wappert boven de verhoogde post van de strandwacht. De zee buldert, de golven vallen met veel geweld op het strand.
Omdat de zon lekker schijnt en de temperatuur heerlijk is wagen zonaanbidders zich toch op het strand. Wij houden het veilig bij een houten bankje met rugleuning. Dat had een verliefd stelletje even verderop aan de waterkant op een grote badhanddoek ook beter kunnen doen. Een giga grote golf kwam met donder en geweld het strand op rollen, over de handdoek, over het koppel. Alles nat, ellende….wij, ramptoeristen vonden het best wel een beetje triest, maar het schouwspel was er niet minder om.
De week is de week van Benidorm Fest 2025. Dit is het feest rond de voorrondes van het Eurovisie Songfestival. Op het plein bij het gemeente huis staat een groot podium omringd door foodtrucks die allerlei snack en drankjes aanbieden. Lange smalle tafels met banken geven plek aan de feestgangers. Het grote feest is zaterdagavond.
Het Balkon van Benidorm is afgezet voor opnames, interviews met deelnemers. Er vliegt een drone in de lucht die misschien wel beelden maakt met een camera.
Op de boulevard lopen vele jonge mannen die fan zijn van dit evenement.
We besluiten om zaterdagavond naar de opnamelocatie te wandelen om daarna op het plein te gaan feesten. (Nou ja, even te gaan kijken)
De weersverwachting voorspelt regen voor de zaterdagavond. Dan gaan we gewoon ‘‘s middags. Er zal niet veel te doen zijn…maar wie weet.
Het is een hele tippel. Cor heeft een rare route uitgezocht en geeft Google de schuld. Een geheel niet toeristische route. Heerlijk, met bomen en wilde bloemen en planten. Palau d’Esport I’lla de Benidorm is een giga groot complex. We kijken even bij de entree. De eerste artiesten melden zich al. We ontdekken de zangeres die vorig jaar won met het nummer Zorra.
Wij maken wat foto’s en lopen via een andere weg weer terug naar huis. Onderweg begint het zacht te spetteren. De zon trekt zich terug en de wolken melden zich aan.
Vanaf ons balkon zien de de wolken donkerder en zwaarder worden. Rond zeven uur valt de eerst bui. Een uur later komt het met bakken uit de hemel. We blijven thuis. Op tv bekijken we de finale van Benidorm Fest 2025.
En zo is de laatste dag in ons appartement op de 24e etage aangebroken.
We kunnen zondag, na half vijf, de sleutel van ons nieuwe onderkomen ophalen. Het verhuizen kan beginnen.
Nog één nachtje slapen in Gemelos II en dan wonen we op 14 hoog aan de grote winkelstraat. Maar daar later meer over..













- Jan van Rooijen: Welkom thuis
- Ginie: Fijn dat jullie er weer zijn!…
- Cor en Emmy: Afgesproken
- Ginie: Fijne laatste week gewenst!…
- Ginie: Leuk!! Een aflevering om…
Alle reacties »