6e Traject: Pozoblanco - Vejer de la Frontera 370 km.

1 november 2022 - Vejer de la Frontera, Spanje

We vertrekken vandaag naar onze eindbestemming Vejer de la Frontera. De zon schijnt, de lucht is stralend blauw en het is om tien uur al negentien graden. Het gaat een mooie dag worden.
We toeren nog steeds op de provinciale weg op de hoogvlakte tussen de olijfbomen, dorre vlakten met runderen en schapen.
Als we op de snelweg, A4 rijden zien we het glooiende landschap langs schuiven, de mooi in rij en gelid staande olijfbomen en velden vol met glimmende zonnepanelen.

20221101_214831-COLLAGEOlijfgaarden etc.Landschap20221101_104304

Follow this road for about 10 km until you see a small Najara sign on your right.
We volgen voor de laatste twintig kilometer de aanwijzingen van de verhuurder via de mail gekregen hebben.
En dan staan we eindelijk voor het grote ijzeren hek van Casa Sylvia.
Aan het hek hangt een cijferslot waarvan de nummers ons reeds bekend zijn. We rijden de brede oprit op en parkeren voor het witte huis.

De entreeDe open veranda voor het huis is begroeid met druivenranken, aan de wit gestucte pilaren hangen geglazuurde bloempotten met uitgebloeide geraniums en glimmende vetplanten. Een rieten tweezitsbank en twee rieten stoelen met dikke witte kussens staan rond een rieten  salontafels met een glazen blad. Het ziet er uit als in een trendy glossy vakantie tijdschrift.

De sleutel van de voordeur is gauw gevonden en we kunnen naar binnen. Eerst moet de ijzeren deur geopend, dan de houten deur en dan het vliegengordijn. Het is koel en donker binnen. We doen het licht aan en zien een gezellig woonkamer, eethoek en een Spaanse vintage keuken. Morgen meer hierover.

We pakken de auto uit en lopen een rondje door de tuin, het ziet er allemaal prachtig uit. Dan is het tijd om even lekker zitten op de veranda met een drankje.

Prachtig

Pfff…het was een hele rit maar we zijn er. Wat een prachtig huis met een geweldige tuin. Morgen gaan we verder met het verkennen van onze nieuwe omgeving.

Maar voor nu,  welterusten en morgen lekker uitslapen.

1. Ginie:
    1 november 2022
    Ohhhhh dat klinkt goed allemaal! Welterusten!