Toch maar niet …..

16 december 2021 - Benalmádena, Spanje

Door het panoramische slaapkamerraam zien we de wolken over de berg hangen.

Het plan om vandaag naar Mijas Pueblo te gaan valt in duigen als we nog even de weersverwachting bekijken. Mist in Mijas. Niet leuk voor een wandeling bergopwaarts en zeker niet leuk om te genieten van het uitzicht. De weersverwachting voor morgen geeft een zonnetje en 13 graden. We stellen ons bustochtje uit tot morgen.

Het waait terwijl de zon af en toe door de dikke wolken deken piept, maar koud is het niet. We trekken de wandelschoenen aan en gaan naar het park.

Naast ons appartementencomplex ligt namelijk het Parque de la Paloma,  een van de grootste parken van Europa.

Konijnen, kippen, poezen en pauwen leven hier in harmonie met mussen, duiven en monniksparkieten.

Monniksparkieten en duivenGazania

Hé..kijk daar, is dat een zebrapaard?

Zebrapaard

Inderdaad dat is er een maar wel eentje die kunstig door mensenhanden gemaakt is.

echinocactus en de orgelpijpcactusCactustuin Parque de la Paloma

We lopen verder en komen in een cactustuin. De prachtige kleurschakeringen van de uitgebloeide echinocactus en de orgelpijp cactus staan hier geprikkeld tussen andere exoten.

Drie koperen reuzenhoofden, van Griekse figuren uit de oudheid, liggen op het droge gras alsof ze na een gevecht zijn achtergelaten.

Reuzenhoofd

Een prachtig park.

We lopen verder de heuvel op naar het centrum. De wind blijft hangen achter de gebouwen en de zon wint terrein. We kijken in de etalages van de grote diversiteit aan winkels. Het is gezellig centrum en een stuk minder toeristisch dan op de boulevard.

“Cor, heb jij eigenlijk al echte kerstbomen gezien? Er staat zo her en der wel een nepper maar een echte heb ik nog niet gezien. Ook geen verkooppunt of zo, zouden ze dat hier niet hebben?”
“ ‘t Ja, dat weet ik ook niet. Maar inderdaad ik heb ze ook nog niet gezien.”

Er ligt een geochache op 750 meter in een ander park. Die gaan we even halen.

Nog een mooi parkEven zoeken maar toch snel gevonden.

Dan heuveltje af richting huis. In de kleine keuken begin ik mijn draai te vinden en maak ik vandaag  worstjes met opgebakken aardappeltjes en sla met cherie  tomaatjes.

Kleine keukentje

Laat op de avond klappert buiten het zonnescherm door de krachtige wind zo hard dat Cor het vastzet met het, in een van de lades, gevonden touw.

Ik ben benieuwd of Mijas morgen een goed plan is?

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade