Cordoba anders

29 oktober 2021 - Córdoba, Spanje

29 10 2021

Geocachend willen we vandaag Cordoba bekijken. Geocachen is een grote hobby van ons beiden. Het zoeken met een gps naar een goed verstopt kokertje,  gevuld met een logrolletje, brengt ons op plaatsen waar een doorsnee toerist niet gauw zal komen.

Ontbijtbuffet

Het wordt dus een dagje Cordoba-anders. Na het ontbijt gaan we er op uit. De zon wil nog niet tevoorschijn komen van achter de wolken maar het is niet koud met de 23 graden op de thermometer.

Celibaat speciosa  (?)

Op of onder een bankje in een park zou onze eerste cach moeten liggen volgens de gps. Maar helaas kunnen we deze niet gaan zoeken omdat  twee lachende jonge meiden chips etend  en Cola drinkend  het bankje bezet houden. Een fantastische bloeiende boom maakt veel goed.
We komen net buiten het toeristische gebied in straten waar geen mooie historische panden staan. Hier staat  bijna onbewoonbare, bekladderde krotten waar de verf afbladdert. Hier liggen de uit de boom gevallen sinaasappels geplet op straat.

Verval in Cordoba

Geplette sinaasappel
Maar we komen ook op mooie plekken. Authentieke schilderachtige straatjes zonder souvenirwinkeltjes en toeristen. Rustige pleinen met volle terrassen waar de plaatselijke bevolking even een bakje koffie of een wijntje drinkt.

Authentiek

Zonder toeristen maar wel erg mooi

De vragen van de  Adventure labs (in een eerder verhaal beschreven) zijn in het Spaans, ondanks Google vertaal, niet zo eenvoudig. We laten deze dus even voor wat het is.

GeocachingHet geo-spel brengt ons nog bij het oude station en bij de restanten van een Romeinse tempel. Leuk om dit toch nog even mee te pikken in onze geo wandeling.Restanten van een Romeinse  tempel

Cordoba anders een prachtige afsluiting van onze kennismaking met deze mooie stad.

1. Ginie:
    29 oktober 2021
    Goede reis morgen en welkom in jullie nieuwe onderkomen! Geniet er van! Net als ik al gedaan heb....., komende week hutspot eten!! Is weer eens wat anders dan KFC! Veel plezier daar!