Calpe - Ifach / Het kleine Gibraltar

11 januari 2022 - Calpe, Spanje

Calpe - Ifach / Het kleine Gibraltar

Krijsende meeuwen

De rots Ifach is zeer prominent aanwezig in Calpe. Vanaf ons balkon kun je hem goed zien. Ik heb de rots dan ook al eerder op de foto gezet toen hij verlicht werd door de zon. De rots ligt op een smalle landtong die op natuurlijke wijze, in duizenden jaren, is ontstaan door puin dat van de rots viel.
De rots is met zijn 332 meter hoogte en 50.000m2 het kleinste beschermde natuurgebied in Spanje.
Het is mogelijk om de rots te beklimmen, vogels te spotten en te genieten van de flora met oa rozemarijn en lavendel om uiteindelijk een magnifiek uitzicht te hebben over de Costa Blanca.

WandelroutePrachtigDe rots van Benidorm

Wij beginnen na de lunch aan een wandeling over een boulevard die rond een gedeelte van de rots loopt. Het is een brede mooi aangelegde wandelroute met grote oleanders afgewisseld door palmbomen. Ook hier bloeiende lavendelstruiken. In de verte kunnen we de rots van Benidorm in zee zien liggen en de grote flatgebouwen zijn ook duidelijk herkenbaar aan de horizon.
Nadat het vanmorgen zo bewolkt was is het weer goed opgeknapt. Ik doe mijn vest uit en loop in mijn t-shirt in de zon.

Snel gevonden
Er liggen diverse caches langs de route. Door de goede hints kunnen we ze makkelijk vinden en loggen.

We nemen de tijd om ons heen te kijken, wat is het hier prachtig en wat voel je je klein naast zo’n brok steen.

Wouw