Amersfoort

10 oktober 2021 - Amersfoort, Nederland

Er hangt een grijze deken mist over de tuin als ik de lange crème gordijnen openschuif. Het ziet er schilderachtig  uit al die zachte pastelkleuren. Ik blijf even staan om er van te genieten.

20211008_102919

Als de mist is opgetrokken en de zon volop schijnt stappen we in de auto en rijden richting Amersfoort.
Amersfoort de kei-stad met een mooi historisch centrum waar je goed kunt shoppen.
Wij hebben ander plannen. We gaan vandaag een (of meerdere) Geocaching Adventure Labs fietsen. Dit zijn thema fietstochten. Enthousiaste mensen hebben een gps speurtocht uitgezet met vijf vragen. Als je een vraag (digitaal) goed beantwoord mag je naar het volgende punt voor een nieuwe vraag. De vragen gaan vaak over een speciaal thema. Ook hier komen we het thema struikelstenen tegen maar ook het onderwerp over oude gebouwen met een nieuwe bestemming. En net als anders komen we op prachtige plekjes waar je zonder deze hobby niet zou komen. Het hofje dat we binnen lopen tegenover schouwburg De Flint is hier een mooi voorbeeld van ( zie foto)

Hofje in Amersfoort
De verstilling in het hofje versus de drukte van het vrolijke winkelende publiek in de hoofdstraat is bijna beangstigend.

Oude stadsmuur
Groene deuren tellen in de oude stadsmuur brengt ons weer een stapje verder in de historische tocht.
Ook de kunst van Amersfoort krijgt aandacht. Van een grote stier op een rotonde, waar we even op een bankje een broodje eten, tot een groot groen park met houten sculpturen.

De stier
We komen zelf in een prachtige beelden tuin. Ook hier heerst een serene rust. Ha,ha….we moeten we zelf wel een beetje om lachen. Voor ons is de beleving van een dagje Amersfoort vast een hele andere als voor de meeste mensen.
We zijn hier nog niet uitgekeken en komen zeker nog een keer terug.

Beeldentuin

1. Ginie:
    10 oktober 2021
    Leuk! Een goede besteding van een weekenddag!